درستی با بیان اینکه برای افزایش خدماترسانی در این حوزه باید ورود ناوگان بیشتر شده و زیرساختها تقویت شوند، اضافه کرد: در حال حاضر در مجموع 7 خط مترو حدود 300 کیلومتر و بیش از 150 ایستگاه داریم و برای ارتقای همین 7 خط باید در حوزه زیرساخت و ارتقای ناوگان، اقدامات مهمی انجام شود. در حال حاضر شهروندان به دلیل کمبود ناوگان از مترو استفاده نمیکنند و مهمترین گام ورود ناوگان و ارتقای زیرساخت است. او در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر تعداد مسافران مترو در حد یکمیلیون و 700 تا 800 است و با این 7 خط نباید منتظر معجزه در افزایش تعداد مسافر باشیم، بدون تردید متروی تهران نیاز به خطوط جدید دارد و شبکه متروی تهران با این 7 خط ناقص است پس برای رسیدن به سهم 70 درصدی در حمل و نقل عمومی، باید کار جدید توسعهای انجام دهیم و برهمین اساس آماده عملیات اجرایی 4 خط مترو شدهایم.
انعقاد قطار ملی در مرحله نهایی شدن
به گفته مدیرعامل شرکت متروی تهران، متروی تهران به تنهایی نمیتواند مشکل حمل و نقل عمومی پایتخت را حل کند، باید در کنار مترو سایر مدلهای حمل و نقلی هم ارتقا پیدا کند تا در کنار یکدیگر بتوان تکلیف 70 درصدی را محقق کرد. البته مهمترین اتفاق فعلی دو قرارداد مهم و کلیدی است که قرارداد 630 واگن است و به نظر میرسد امروز به لحاظ اجرایی به جایی رسیده که تا یکسال آینده شاهد ورود قطارها و اتفاقات خوب باشیم و دیگری قرارداد قطار ملی است که پیگیر انعقاد قرارداد نهایی آن هستیم و روزهای آخر را برای نهایی شدن طی میکند.