حوادث جهان

انفجار در یک مرکز خرید در جنوب روسیه
 نشت گاز منجر به وقوع انفجار در یک مرکز خرید در جنوب روسیه شده است.
به گزارش راشاتودی، وزارت شرایط اضطراری روسیه گزارش داد که نشت گاز باعث انفجار در یک مرکز خرید در شهر «آپشرونسک» شده است.در همین حال شاهدان عینی اعلام کردند که حداقل یک نفر در این حادثه زخمی شده است.هنوز تعداد دقیق قربانیان و مصدومان این انفجار اعلام نشده است.
 
بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در شمال شرق فرانسه
بارندگی شدید باعث جاری شدن سیلاب در بخش «اوت-مارن» فرانسه شده و دست‌کم پنج مصدوم برجا گذاشته است.
به گزارش آناتولی، برخی مناطق این کشور بشدت آسیب دیده‌اند و میزان بارندگی آن در یک ساعت ۱۰ برابر بیشتر از حد معمول بوده است. در همین حال گزارش شده که تاکنون پنج نفر نیز در بیمارستان بستری شده و ۳۴ نفر هم از خانه‌های خود تخلیه شدند. همچنین به دلیل بارندگی بیش از حد، چندین جاده صعب العبور شده است.
به گفته مقامات محلی، شبکه برق محلی نیز آسیب دیده است و ۶۳ خانوار در منطقه حادثه دیده بدون برق باقی مانده‌اند.
سازمان هواشناسی فرانسه هشدار هواشناسی نارنجی برای این منطقه صادر کرد که نشان دهنده یک سطح احتیاط جدی در مورد شرایط جوی است. با این حال این هشدار روز یکشنبه به هشدار زرد کاهش یافت.
به گفته مقامات، وزش باد با سرعت حدود ۷۰ کیلومتر در ساعت و بارش تگرگ امکان پذیر
 است، اما نگرانی اصلی همچنان احتمال وقوع سیل ناشی از باران شدید است.
 
تیراندازی در خانه سالمندان ۵ کشته داشت
عامل تیراندازی در خانه سالمندان در دارووار در شرق کرواسی که ۵ نفر را کشته و چندین نفر را زخمی کرده بود دستگیر شد.
به گزارش یورونیوز، قاتل حدود ساعت ۱۰:۱۰ روز دوشنبه به وقت محلی وارد خانه سالمندان شد و شروع به تیراندازی کرد. به گفته پلیس، پنج نفر در دم جان باختند و مجروحان بسرعت به بیمارستان محلی منتقل شدند.پلیس افزود: قاتل، بازنشسته اداره پلیس بود که گمان می‌رود از اعضای خانواده یکی از کشته شدگان باشد. او پس از تیراندازی متواری شد اما خیلی زود پلیس او را در کافه‌ای در دارووار دستگیر کرد.
 
خارج کردن یک کیلو مو از معده زن جوان
 جراحان در اکوادور موفق شدند یک زن ۲۴ ساله را از یک وضعیت بحرانی نجات داده و طی یک عمل جراحی ۴۵ دقیقه‌ای، یک توده بزرگ مو را از معده او خارج کنند.
به گزارش یورو نیوز؛ این گلوله مو با گذشت زمان آنقدر حجیم شده بود که از بیرون قابل لمس بود. پزشکان بیمارستان عمومی وردی سؤالوس بالدا جزئیات بیشتری از این مورد نادر ارائه کردند. بر اساس گزارش این بیمارستان، موها در معده این زن دست‌کم از دو سال پیش شروع به جمع شدن کردند.
گلوله مو باعث درد شدید معده، استفراغ مکرر و مشکل فزاینده در بلع غذا و مایعات برای این زن شده بود.
این زن جوان زمانی که توسط پزشکان این بیمارستان معاینه شد، به دلیل ناتوانی در غذا خوردن، مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده بود.توده‌ای که پزشکان از معده او بیرون کشیدند ۴۰ سانتی‌متر طول و ۱ کیلوگرم وزن داشت.
گلوله مو در معده این بیمار آنقدر بزرگ شده بود که شروع به خزیدن به روده‌های او کرده بود.به گفته پزشکان، این عمل جراحی نه تنها زن را از گرسنگی کشیدن‌های خطرناک نجات داد، بلکه بموقع انجام شد تا از صدمات بیشتر به معده او جلوگیری شود. این زن از بیمارستان مرخص شده و بنا به گزارش‌ها تحت مراقبت‌های کامل قرار دارد.
 
مرگ پسر نوجوان هندی با ویروس «نیپا»
 مقامات بهداشتی در ایالت «کرالا»ی هند پس از مرگ یک پسر ۱۴ ساله بر اثر ویروس نیپا هشدار دادند.
 به گفته مقامات ایالتی، ۶۰ نفر دیگر نیز در گروه پرخطر ابتلا به این بیماری شناسایی شده‌اند. مقامات بهداشتی ایالتی همچنین گفتند کسانی که با پسر ۱۴ ساله فوت شده ناشی از این بیماری در تماس بوده‌اند، ایزوله شده و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.
 در همین حال، از مردم منطقه درگیر با این بیماری خواسته شده است تا اقدامات احتیاطی مانند استفاده از ماسک در اماکن عمومی و خودداری از ملاقات با افراد بستری در بیمارستان‌ها را انجام دهند.
به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، عفونت ویروس نیپا یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که از حیواناتی مانند خوک و خفاش میوه‌خوار به انسان منتقل می‌شود. همچنین این بیماری می‌تواند از طریق غذای آلوده و از طریق تماس با فرد آلوده به این بیماری منتقل شود.
 به گزارش بی‌بی سی، همچنین کارشناسان می‌گویند که به دلیل از دست دادن زیستگاه، حیوانات در نزدیکی انسان‌ها زندگی می‌کنند و این شرایط به پرش ویروس از حیوانات به انسان کمک می‌کند.
 
6 کشته در برخورد قطار و خودرو
 برخورد قطار و خودرو در استان سوماترای شمالی اندونزی 6 کشته و یک مجروح داشت.
به گزارش شینهوا، رسانه‌های محلی روز دوشنبه گزارش دادند که این حادثه در منطقه دلی سردنگ بر اثر برخورد یک قطار مسافربری با یک خودرو مشکی روی داد.
انور سولیخین، مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن محلی شمال سوماترا، گفت که خودرو در حال عبور از یک گذرگاه راه‌آهن بدون محافظ بود که با وجود اینکه راننده بارها بوق لوکوموتیو را به صدا درآورد، با خودرو برخورد کرد.
همه مسافران و خدمه قطار از این حادثه جان سالم به در بردند. تحقیقات برای یافتن علت دقیق این حادثه ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی