صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و شانزده - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

میگوی تجاری سیستان و‌بلوچستان در مسیر بازار‌های جهانی
زاهدان - کار برداشت میگو از سطح هزار و ۱۶۵ هکتار از اراضی زیر کشت سیستان وبلوچستان، آغازشده و در حال صادرات به خارج‌کشور است.
دادرحمان بامری سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان‌گفت:در سال جاری ۷۱ مزرعه بزرگ به مساحت هزارو ۱۶۵ هکتار از اراضی سواحل مکران به زیرکشت میگو رفته است که بیش بینی شده است سه  هزار تن میگو از این مزارع برداشت و روانه بازارهای‌مصرف شود. بامری گفت:میگوی پرورشی در مزارع استان پس از برداشت وبسته بندی به‌کشور‌های حاشیه خلیج فارس، چین وروسیه صادر‌می شود و پیش‌بینی شده است امسال برداشت میگو، ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. وی افزود: ۴۲ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در سواحل جنوبی استان وجود دارد که‌ظرفیتی‌بی نظیر برای پرورش آبزی پروری در کشور محسوب می‌شود. سرپرست اداره‌کل شیلات سیستان‌و‌بلوچستان بیان‌کرد: مزرعه کشت و صنعت کنارک‌و مزرعه گواتر در دشتیاری، بزرگ‌ترین مزارع پروش میگوی استان هستند که در این مزارع، دو بار در سال ظرفیت پروش‌میگو وجود دارد.

نذورات  ۲۲۲ میلیارد ریالی حسینیه اعظم زنجان
زنجان-  رئیس هیأت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان گفت: جمع نذورات حسینیه اعظم زنجان ۲۲۲ میلیارد و ۱۱ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۶۵ ریال اعلام شد که این مبلغ در امور عمرانی، تملکات و فعالیت‌های فرهنگی و امور اجرایی مسجد هزینه می‌شود.
علیرضا فیروزفر افزود: امسال نیز خیل عظیم صاحبان نذورات نقدی و قربانی، ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) در بالاترین درجات به نمایش گذاشتند. وی اضافه کرد: در مجموع ذبح قربانی به تعداد ۸۱۳ رأس که ۱۲ رأس دام سنگین بود و تعداد ۱۷۵ رأس از این آمار به صورت نیابتی ذبح شد. این مسئول ادامه داد: تحویل دام زنده به تعداد یک هزار و ۶۵۱ رأس بود که به مبلغ متوسط هر رأس ۵۷ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۲۱ ریال به فروش رسیده که در مجموع به ارزش بیش از ۸۶ میلیارد و ۶۱ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال بوده است.

شهردار بابل برکنار شد
ساری- مهدی کیانی امیری، شهردار بابل، با ۶ رأی اعضای شورای اسلامی شهر برکنار و حامد بیکایی، به عنوان سرپرست شهرداری این شهر معرفی شد. برکناری شهردار بابل درحالی صورت می‌گیرد که بنابه درخواست سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر بابل طرح سؤال از مهدی کیانی امیری ۱۹ تیرماه در شورا اعلام وصول شده بود.  
مهدی کیانی امیری، شهردار سابق بابل به سؤالات این سه تن از اعضای شورای شهر بابل پاسخ داد اما اعضا از پاسخ کیانی قانع نشده و جلسه روز گذشته استیضاح شهردار بابل برگزار و با اکثریت آرا شهردار بابل برکنار شد. شورای اسلامی شهر بابل با انتشار پیامی اعلام کرد: سیدحامد بیکایی با کسب ۹ رأی موافق به عنوان سرپرست شهرداری بابل تعیین شد.

جستجو
آرشیو تاریخی