صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱

رئیس جمهور در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد

پاسخگویی نهادهای دریافت کننده بودجه نسبت به عملکرد فرهنگی

 رئیس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دولت چهاردهم، به موضوع بی‌عدالتی در نظام آموزشی کشور پرداخت و گفت: تبعیض و بی‌عدالتی در آموزش باعث شده که بین ما و نسلی که در این سیستم تربیت می‌شود، فاصله بیفتد و همدیگر را درک نکنیم و زبان هم را نفهمیم.
مسعود پزشکیان با تأکید بر ضرورت اجرا و ارزیابی اسناد و سیاست‌های تصویب شده در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اظهارکرد: امروز دستگاه‌ها و بخش‌های زیادی در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند و منابع و اعتبارات قابل توجهی به این فعالیت‌ها اختصاص پیدا می‌کند، اما نتیجه‌ای که مورد نظر تهیه‌کنندگان اسناد و سیاست‌ها بوده حاصل نمی‌شود. ما حتماً در دولت این مسأله را پیگیری می‌کنیم؛ هر دستگاه و بخشی که از منابع عمومی برای کار فرهنگی بودجه‌ای دریافت می‌کند، باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد و نتایج فعالیت خود را ارائه دهد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هدف نهایی ما این است که حرمت و کرامت مردم به خصوص در زمان مراجعه به نظام اداری حفظ شود، گفت: آنچه در واقع باعث نارضایتی مردم می‌شود نه سختی‌های ناشی از تحریم و مسائل مشابه آن، بلکه رفتارهای نامناسب با آنها در هنگام مراجعه به بخش‌های مختلف نظام اداری از دستگاه‌های خدمات‌رسان تا دیگر دستگاه‌هاست. توصیه اکید بنده به همه مدیران دولت این است که از همه کارکنان تحت مدیریت خود بخواهند که اگر هم نمی‌توانند مشکل یک مراجعه‌کننده را رفع کنند، لااقل نمک بر زخم او نپاشند و با زبان و برخورد ملایم و خوش او را آرام و حرمت و کرامت وی را حفظ کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی