صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و پنج - ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

انتصاب مؤمنی به عنوان جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در فراجا
رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی اسکندر مؤمنی، وزیر کشور را به سمت جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی منصوب کردند. برابر ابلاغیه ریاست دفتر فرماندهی کل قوا، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۳ دکتر اسکندر مؤمنی، وزیر کشور را به سمت جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی منصوب کردند.
 

رئیس جمهور در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد
پاسخگویی نهادهای دریافت کننده بودجه نسبت به عملکرد فرهنگی 
 رئیس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دولت چهاردهم، به موضوع بی‌عدالتی در نظام آموزشی کشور پرداخت و گفت: تبعیض و بی‌عدالتی در آموزش باعث شده که بین ما و نسلی که در این سیستم تربیت می‌شود، فاصله بیفتد و همدیگر را درک نکنیم و زبان هم را نفهمیم.
مسعود پزشکیان با تأکید بر ضرورت اجرا و ارزیابی اسناد و سیاست‌های تصویب شده در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اظهارکرد: امروز دستگاه‌ها و بخش‌های زیادی در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند و منابع و اعتبارات قابل توجهی به این فعالیت‌ها اختصاص پیدا می‌کند، اما نتیجه‌ای که مورد نظر تهیه‌کنندگان اسناد و سیاست‌ها بوده حاصل نمی‌شود. ما حتماً در دولت این مسأله را پیگیری می‌کنیم؛ هر دستگاه و بخشی که از منابع عمومی برای کار فرهنگی بودجه‌ای دریافت می‌کند، باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد و نتایج فعالیت خود را ارائه دهد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هدف نهایی ما این است که حرمت و کرامت مردم به خصوص در زمان مراجعه به نظام اداری حفظ شود، گفت: آنچه در واقع باعث نارضایتی مردم می‌شود نه سختی‌های ناشی از تحریم و مسائل مشابه آن، بلکه رفتارهای نامناسب با آنها در هنگام مراجعه به بخش‌های مختلف نظام اداری از دستگاه‌های خدمات‌رسان تا دیگر دستگاه‌هاست. توصیه اکید بنده به همه مدیران دولت این است که از همه کارکنان تحت مدیریت خود بخواهند که اگر هم نمی‌توانند مشکل یک مراجعه‌کننده را رفع کنند، لااقل نمک بر زخم او نپاشند و با زبان و برخورد ملایم و خوش او را آرام و حرمت و کرامت وی را حفظ کنند.

تأکید پزشکیان بر توجه اعضای دولت به رهنمودهای رهبری
همچنین در جلسه روز گذشته هیأت وزیران که یک روز پس از دیدار اعضای دولت با رهبر انقلاب برگزار شد، رئیس جمهور از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فرصت دیدار و رهنمودهای ایشان قدردانی کرد و از همکاران خود در دولت خواست که کنترل تورم، رشد و رونق تولید، مدیریت صحیح فضای مجازی، موضوع سفرهای استانی و حفظ و ارتقای نگاه و رویکرد مردمی دولت چهاردهم به‌عنوان نکات محوری فرمایشات ایشان را به شکل جدی مورد توجه قرار دهند. وی با بیان اینکه «برای بنده اینجا بودن سخت‌تر از حضور داشتن کنار و در میان مردم است»، خطاب به اعضای کابینه اظهار داشت: باور جدی دارم که مردم ولی‌نعمت ما هستند و باید خالصانه و صادقانه به آنها خدمت کنیم. 
مسعود پزشکیان همچنین از همه اعضای کابینه خواست در انتخاب معاونین و مدیران مجموعه تحت مدیریت خود، بر اساس شاخص‌ها و شایستگی افراد را منصوب کنند و از انتخاب مدیران بر اساس دوستی، نزدیکی‌های سیاسی و نظایر آن به طور جدی پرهیز کنند. رئیس جمهور گفت: اگر افراد بر اساس شایستگی و توانمندی انتخاب و منصوب شوند، مشارکت، امید و اعتماد مردم به دولت نیز افزایش خواهد یافت.
 
انتصاب سخنگوی دولت
در این جلسه همچنین به پیشنهاد رئیس جمهور و با تأیید هیأت دولت، خانم دکتر «فاطمه مهاجرانی» به‌عنوان سخنگوی جدید دولت منصوب شد.

حضور رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا در وزارت دفاع
سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا با حضور در وزارت دفاع، با امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد. 
سردار شیرازی در این دیدار، مسئولیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را در مسیر «قوی شدن» جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از نیروهای مسلح مهم و خطیر برشمرد و برخی تدابیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) را در این راستا ذکر و بر «طراحی مبتکرانه» در همه حوزه‌های امنیت‌ساز و اقتدارآفرین تأکید کرد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی