خبر

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین:
۳میلیون خدمت درمانی در اربعین به زائران ارائه شد
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از ارائه بیش از 3 میلیون و ۲۸۳ هزار مورد خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: مهم‌ترین علت مراجعه بیماران به مراکز درمانی به ترتیب گرمازدگی، مشکلات گوارشی و بیماری‌های قلبی بوده است.
جعفر میعادفر افزود: در ایام اربعین حدود 3 میلیون خدمت بهداشتی شامل ۱۱۴ هزار بازرسی بهداشتی، ۵۰ هزار مورد آموزش بهداشتی به خادمان و دو میلیون و ۸۲۳ هزار مورد آموزش بهداشتی به زائران و۵۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به اتباع سایر کشورها، ارائه شد. وی گفت: ۴۳ مصدوم و بیمار توسط بالگردها و هواپیماهای بال ثابت منتقل و ۴۸۰ مصدوم و بیمار ایرانی نیز از کشور عراق پذیرش و به مراکز درمانی منتقل شدند.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در این مدت ۵ هزار و ۷۹۳ زائر در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۵۵۸ عمل جراحی اورژانسی انجام شد.
میعادفر به اعزام ۴۴۵ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی اشاره و عنوان کرد: ۳۱۵ زائر از خدمات رایگان دندانپزشکی و یک هزار و ۵۴۲ زائر نیز از خدمات رایگان آزمایشگاهی بهره‌مند شدند.
به گفته وی گرمازدگی، بیماری‌های گوارشی، تنفسی، قلبی و مراقبت‌های مادران باردار، مهم‌ترین علل مراجعه بیماران در این مدت در بخش سوانح غیرترافیکی بوده است. بیشترین خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به ترتیب در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و خسروی بوده است./ وبدا
جستجو
آرشیو تاریخی