صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هفت - ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هفت - ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

طی حکمی از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت 
انتصاب علی باقری به عنوان عضو جدید شورای راهبردی روابط خارجی
رهبر انقلاب اسلامی در حکمی آقای دکتر علی باقری را به عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی منصوب کردند.
شورای راهبردی روابط خارجی در سال 1385 و با حکم رهبر انقلاب شکل گرفت. هدف از تشکیل این شورا، کمک به تصمیم گیری‌های کلان و جست و جو از افق‌های نو در روابط خارجی جمهوری اسلامی و بهره‌مندی از نظرات نخبگان در این عرصه، است.
ریاست شورای راهبردی روابط خارجی برعهده آقای دکتر خرازی است. 
 
پزشکیان: روابط ایران و ازبکستان بیش از پیش تقویت خواهد شد
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی فرارسیدن سالروز استقلال ازبکستان را به رئیس‌جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران در پیام تبریک سالروز استقلال ازبکستان به «شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان، اظهار کرد: بر این باورم روابط مبتنی بر احترام متقابل دو کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد و در دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران نیز توسعه همکاری با کشورهای همسایه و منطقه، بویژه جمهوری ازبکستان در اولویت سیاست خارجی است.
 
عراقچی: شهید امیرعبداللهیان 
یک اسطوره بود
همزمان با گرامیداشت هفته دولت، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه به همراه رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در منزل وزیر شهید امیرعبداللهیان، با خانواده این شهید گرانقدر دیدار کرد.
به گزارش ایسنا، «سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه» در گفت‌وگویی پس از این دیدار، وزیر شهید امیرعبداللهیان را در وزارت خارجه اسطوره معرفی کرد و گفت: شهید امیرعبداللهیان کسی بود که از نقطه صفر در وزارت خارجه کارش را آغاز کرد و با طی کردن مدارج و با تجربه بالا به مقام وزارت رسید که شایسته او بود.
وی افزود: شهید امیرعبداللهیان عمده دوران خدمت خود را در کشورهای حوزه مقاومت گذرانده بود و با بحث مقاومت کاملاً آشنا و متخصص در این حوزه بود و در زمان وزارت نیز تلاش زیادی برای پیشبرد اهداف مقاومت انجام داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه:
حضور یک نظامی ایرانی 
در خاک اوکراین، کذب است
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، ادعای حضور یک نظامی ایرانی در خاک اوکراین به منظور آموزش نیروهای روسی را بی‌اساس دانست و تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در یک موضع‌گیری رسانه‌ای در این ارتباط، ضمن تأکید مجدد بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و لزوم توقف درگیری‌ها بر حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات روسیه و اوکراین تأکید کرد.
وی افزود: طرح این گونه ادعاهای بی‌اساس با اهداف و انگیزه‌های سیاسی خاص صورت می‌گیرد و چنین اتهام‌هایی با رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص منازعه در اوکراین مغایر است.

تمایل مکزیک 
برای تقویت گفت‌وگوها با ایران
«آلیسیا بارسنا» وزیر خارجه مکزیک در پیامی به سید عباس عراقچی، انتصاب او به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت. بارسنا «تمایل خود و دولت مکزیک را برای ادامه همکاری برای تقویت گفت‌وگوهای سیاسی و دوجانبه به نفع رفاه و توسعه ملت مکزیک و ایران» ابلاغ کرد.
وزیر خارجه مکزیک در پایان نوشت: با آرزوی پیشرفت مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران و مکزیک، این فرصت را برای ابراز احترامات فائقه خویش نزد شما مغتنم می‌شمارم.

جستجو
آرشیو تاریخی