تدارک کامل ناوگان حمل ونقل برای مسافران مشهد

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: زائران آیین‌های عزاداری پایانی ماه صفر حتماً بلیت اتوبوس بازگشت خود را از مشهد از درگاه‌های اینترنتی معتبر تهیه کنند.
جعفر شهامت درباره تهیه بلیت توضیح داد: پیش‌فروش بلیت برگشت زائران از مبدأ مشهد به سایر استان‌ها از پنجشنبه هشت شهریورماه در سامانه‌های فروش بلیت اینترنتی safar724.ir و payaneh.ir و سایر درگاه‌های مجاز در دسترس مسافران قرار دارد.
وی اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح خدمات به مسافران و عدم مراجعه حضوری زائران به پایانه مسافربری و شرکت‌های حمل‌و‌نقل، امکان صدور بلیت برگشت به صورت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب‌سایت‌های شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر فراهم شده است.
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی همچنین به راه‌اندازی سامانه لیست انتظار مسافران به نشانی List.safarvip.ir روی وب‌سایت‌های شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت برگشت از شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافری اتوبوسی استان اشاره کرد.
شهامت ادامه داد: بر اساس برآورد‌هایی که صورت گرفته است، پیش‌بینی تعداد ناوگان مورد نیاز را در دستور کار قرار دادیم و تمامی کشور بسیج شدند عزیمت ناوگان به سمت مشهد حتی به‌ صورت خالی داشته باشند تا بعد از انجام مراسم عزاداری و بر اساس بلیت‌هایی که عرضه شده است، اتوبوس‌ها و سرویس‌ها برقرار شده و ناوگان به مقاصد مختلف درون کشور عزیمت کنند.
وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از زائران، اهل خراسان‌رضوی هستند، افزود: برنامه‌ریزی شده ناوگان مورد نیاز زائران خراسانی نیز تدارک دیده شود، همچنین برای زائرانی که پیاده وارد مشهد شدند، در بازگشت حتماً از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای استفاده خواهد شد.
بر اساس اعلام معاونت حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی، مشهد در ایام پایانی ماه صفر میزبان 5/3 میلیون زائر خواهد بود و عملیات بازگشت زائران از این شهر مقدس در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه با دست‌کم هفت هزار دستگاه اتوبوس انجام خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی