صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هشت - ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و هشت - ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

موافقت رهبر انقلاب با کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز
رهبر معظم انقلاب اسلامی با کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز برای سال‌جاری به درخواست رئیس‌جمهور موافقت کردند.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، در پی پیشنهاد مسعود پزشکیان مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی به میزان ۲۰ درصد در سال‌جاری، رهبر معظم انقلاب با این پیشنهاد موافقت فرمودند. بر این اساس مبلغ ۳۵۰ همت به صورت قرض از صندوق توسعه ملی به بودجه عمرانی دولت اضافه شد. با این اصلاح، مشکل پرداخت دیون گندمکاران و مسائل کامیونداران و تهیه برخی اقلام دیگر حل شد. بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس در بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز ۴۵ درصد تعیین شده بود.

نشست خبری رئیس‌جمهور
۲۶ شهریور برگزار می‌شود
نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این نشست خبری که با تغییراتی نسبت به ادوار گذشته برگزار خواهد شد، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پاسخگوی سؤالات خبرنگاران و رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی خواهد بود.

 از سرگیری تماس‌های تهران و منامه
عبدالطیف رشید الزیانی، وزیر خارجه بحرین در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک گفت و برای عراقچی آرزوی موفقیت کرد. وزیر خارجه بحرین با اشاره به اهمیت روابط دوجانبه با ایران، اظهار امیدواری کرد گفت‌و‌گوهای مشترک سیاسی بین تهران و منامه در دور جدید ارتقا یابد. عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با تشکر از تماس و تبریک همتای بحرینی و نیز مشارکت وی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کشورمان، توسعه روابط با همسایگان در چهارچوب سیاست همسایگی را از اولویت‌های مهم دولت جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد. براساس این گزارش در این گفت‌وگوی تلفنی، طرفین بر استمرار گفت‌و‌گوها و تبادل نظر در چهارچوب توافقات به عمل آمده تأکید کردند.

پاسخ ایران به اتهام دادستان کل امریکا
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای دادستان کل امریکا مبنی بر اقدامات تهاجمی برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران برای تاثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات امریکا گفت: یک بار دیگر این ادعاهای تکراری را بی‌اساس، مغرضانه و دارای مصارف سیاسی داخلی در امریکا دانسته و چنین اتهاماتی را مردود اعلام می‌کنیم. کنعانی در ادامه گفت: مقامات دولت امریکا نمی‌توانند ترمیم شکاف‌ها و مشکلات داخلى این کشور را که ریشه‌های ساختاری، سیاسى و اجتماعی دارد، با فرافکنی و اتهام‌زنی به دیگران، در خارج از مرزهای این کشور جست‌وجو کنند.

واکنش ایران به ترور هنیه
مبتنی بر اصل غافلگیری است
محسن چیذری، معاون عملیات نیروی قدس سپاه گفت: قطعاً واکنش ایران متفاوت خواهد بود و نباید چگونگی این واکنش مشخص شود. وی با بیان اینکه کیفیت و چگونگی واکنش جمهوری اسلامی ایران بستگی به شرایط و موقعیتی دارد که بتواند اهداف ما را نسبت به جنایت صهیونیست‌ها محقق کند، گفت: تا زمانی که اهداف جمهوری اسلامی ایران به وقت خود و با غافلگیری لازم محقق نشود، ممکن است این تأمل و خویشتنداری انجام شود تا شرایط، فضا و موقعیت آن فرابرسد تا پاسخ کوبنده ما در خورِ خونخواهی شهید هنیه باشد.

تانک ارتقا یافته M۶۰
به نیروی زمینی ارتش الحاق شد
تانک ارتقا یافته M۶۰ که دارای قدرت مانور و آتش بسیار قوی است با حضور فرمانده کل ارتش به نیروی زمینی ارتش ملحق شد. تانک M۶۰ با تانک‌های روز دنیا در موضوع حفاظت زرهی و قابلیت زرهی برابری کرده و در لبه فناوری بهینه شده است. سامانه کنترل آتش، تیربار هم محور، تیربار فرماندهی، سکوی دو درجه آزادی حامل تیربار فرماندهی از جمله قدرت آتش بهینه‌سازی شده این تانک است. برجک جدید فرماندهی، جعبه‌های ذخیره سازی، زره واکنشی، محافظ شنی، سامانه آشکار‌سازی لیزری، سامانه اخلالگر مادون قرمز، نارنجک دودزا، سامانه اعلام و اطفای حریق هوشمند، دوربین جلو، عقب و بغل نگر، سامانه مخابراتی، سامانه مقابله با جنگ‌های نوین، استارت، سیستم برق رسانی، داشبورد راننده، کاور لوله و سیستم گرمایش از جمله موارد دیگر بهینه‌سازی شده این تانک است که قدرت مانور آن را در روز و شب بالا برده است.

گلزاری دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت شد
الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حکمی محمد گلزاری را به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب کرد. مدیرکل حوزه «دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت دوازدهم»، کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد شاخص تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ و رئیس گروه رسانه و اطلاع‌رسانی سازمان اداری و استخدامی کشور از جمله سوابق اجرایی گلزاری است.

جستجو
آرشیو تاریخی