صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و نه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و نه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

آزادی 2 زندانی در سفر بانوی نیکوکار به ایران
بانوی ایرانی مقیم خارج که برای دیدار با خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود، دو زندانی نیازمند جرایم غیرعمد را آزاد کرد.
این زن نیکوکار با حضور در ستاد دیه استان تهران، ضمن واریز ۱۸۰ میلیون تومان بدهی دو مرد زندانی که هر دو سرپرست خانوار بودند، زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.
نخستین زندانی که مردی 49 ساله است راننده خودروی مسافربر اینترنتی بود که به دلیل تصادف و نداشتن کامل بیمه قادر به پرداخت خسارت وارده نبوده و راهی زندان شده بود.
دومین زندانی آزاد شده نیز موتورسیکلتی خریده و چک به فروشنده داده بود، ولی موتور از سوی سارقان سرقت شده و وی به دنبال پیگیری پرونده سرقت، مدتی در محل کار خود که مغازه موتورسازی بود حضور نیافته و نتوانسته بود اجاره مغازه را پرداخت کند که در نهایت با سررسید چک و شکایت در زندان به سر می‌برد.

دستگیری سارقان با 200 کیلو پسته سرقتی
5 سارق که 200 کیلو پسته سرقت کرده بودند از سوی پلیس دامغان دستگیر شدند.
سرهنگ غلامحسین عرب فرمانده انتظامی دامغان گفت: مأموران پاسگاه انتظامی میهماندوست هنگام گشت در حوزه استحفاظی متوجه پنج نفر غیربومی شدند که در باغی در حال برداشت پسته بودند. سارقان به محض مشاهده مأموران قصد فرار داشتند، اما با سرعت عمل مأموران همگی این افراد دستگیر شدند. در بازرسی خودرو سارقان ۲۰۰ کیلوگرم پسته سرقتی از باغات کشف شد و متهمان برای ادامه سیر قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
عرب بابیان اینکه در پی فصل برداشت محصول پسته گشت‌های انتظامی در سطح باغ‌ها فعال شدند، تصریح کرد: این گشت‌ها تا پایان فصل برداشت مناطق مستعد را کنترل و رصد خواهند داشت.
 
3 کشته در تصادف پژو و تریلی
  تصادف مرگبار خودروی سواری پژو ۲۰۷ با تریلی در محور کمربندی غربی میبد به یزد منجر به مرگ سه سرنشین خودرو شد.
«محمد عشقی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد دراین باره اظهار کرد: ساعت ۰۰:۰۷ شنبه بنا به اطلاع اورژانس مبنی بر تصادف خودروی سواری پژو ۲۰۷ با تریلی و واژگونی خودرو سواری در کمربندی غربی محور میبد به یزد (۵ کیلومتر بعد از مجتمع رفاهی سوفیا)، بلافاصله عوامل امدادی مستقر در پایگاه امداد و نجات کمربند غربی هلال احمر میبد با آمبولانس و خودرو نجات به محل حادثه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه سه نفر از سرنشینان خودرو در صحنه فوت شده بودند، گفت: قربانیان این حادثه از داخل خودرو بیرون کشیده شدند و یک مصدوم این حادثه نیز پس از اقدامات اولیه درمانی به وسیله آمبولانس اورژانس به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال داده شد.

ناکامی اتباع بیگانه در ربودن چند کودک و نوجوان
 ۱۲ تبعه خارجی که قصد ربودن چند کودک و نوجوان را در شهرستان پارسیان داشتند با دستور مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه به دام مأموران سپاه افتادند.
به گزارش تسنیم سپاه شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان اعلام کرد: هنگام گشتزنی در شهرستان پارسیان و عملیات مشترک توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در مجموعه اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران، 12 افغانستانی که با تهدید چاقو قصد آزار و اذیت و ربایش چند کودک و نوجوان را در این شهرستان داشتند با دستور مقام قضایی شهرستان در عملیاتی غافلگیرانه به دام مأموران سپاه پارسیان افتادند و با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت فراجا برای سیر مراحل قضایی تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.
 
راز قتل زن جوان در سینه شوهرش بود
مرد جوان که پس از کشتن همسرش جسد او را در اطراف شهر رها کرده بود با ردیابی‌های پلیسی دستگیر و مجبور به اعتراف شد.
سردار سعید مطهری‌زاده فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در پی اعلام کشف جسد زنی ناشناس در شهرستان بجنورد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی و حضور کارشناسان در صحنه فرضیه خودکشی و فوت عادی منتفی شد. با اقدامات گسترده پلیسی ابتدا هویت مقتول مشخص و سپس دو نفر متهم در این رابطه شناسایی شدند که با هماهنگی قضایی متهم اصلی که شوهر این زن بود در مخفیگاهش در یکی از روستاهای اطراف بجنورد دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. وی ابتدا منکر قتل همسرش بود اما در مواجهه با مستندات غیر قابل انکار به قتل همسر۴۰ ساله‌اش اعتراف کرد و پس از بازسازی صحنه، متهم روانه زندان شد. قاتل در تحقیقات انجام شده و اعتراف فردی انگیزه خود از این جنایت را اختلاف شخصی عنوان کرد.
 
کلاهبرداری از 110 نفر به بهانه فروش خانه
مرد شیاد که به بهانه فروش خانه با آگهی در سایت‌های اینترنتی و دریافت بیعانه حدود 4 و نیم میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۱۱۰ شاکی از سراسر کشور خبر داد و گفت: این فرد با قراردادن آگهی‌های واهی فروش منزل مسکونی در سایت‌های اینترنتی و دریافت مبلغی به عنوان بیعانه از افراد بلافاصله خط تلفن همراه خود را خاموش و پول‌ها را نیز با دستگاه پوز یا خرید حضوری خرج می‌کرد.
در بررسی‌های پلیس فتای استان هویت این فرد کلاهبردار شناسایی و در یکی از نقاط شهرستان کرج دستگیر شد که تعداد ۱۵ فقره پرونده به پلیس فتا استان رسید و ۱۱۰ شاکی پرونده از سراسر کشور شناسایی شده‌اند. میزان کلاهبرداری این فرد شیاد ۴ میلیارد و۶۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
 
پسر 3 ساله در دز غرق شد
 جسد پسر سه ساله که در رودخانه دز غرق شده بود در عملیات جست و جوی امدادگران کشف و از آب بیرون کشیده شد.
 روح‌الله بهشتی‌فرد رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۰۵:۰۰ بامداد شنبه زوجی جوان با مراجعه حضوری به ایستگاه شماره ۳ آتش‌نشانی، گزارش ناپدید شدن کودک سه ساله خود در رودخانه دز را اطلاع‌رسانی کردند. بلافاصله اکیپ امداد و نجات ایستگاه ساحلی اقدام به گشتزنی در کانال آب پارک ولی‌عصر کرد و با روشن شدن هوا و ملحق شدن اکیپ‌های غواصی و امداد و نجات ایستگاه‌های شماره ۱ و ۳ پس از جست‌وجوی یک ساعته موفق به کشف جسد این کودک شدند.
 بهشتی‌فرد بیان کرد: این پسربچه پس ازاحیای قلبی توسط آتش‌نشانان و انجام اقدامات بالینی توسط عوامل اورژانش، به بیمارستان منتقل شد اما جان باخت.

جستجو
آرشیو تاریخی