صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و نه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و نه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در «ایران»

افزایش 5/4 برابری صادرات زرشک خراسان جنوبی
بیرجند - رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: صادرات زرشک استان در سه سال گذشته با رشد 5/4 برابری از ۱۵۰ هزار دلار به ۷۰۰ هزار دلار رسیده است.
 غلامحسین حسینی اظهار کرد: در سال‌جاری جشنواره زرشک همانند سال قبل با محوریت اتاق تعاون برگزار می‌شود و افزایش ۳۰ درصدی صادرات این محصول رهاورد جشنواره سال گذشته است.
رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هدف از برگزاری جشنواره زرشک را افزایش قیمت این محصول ذکر کرد و گفت: تمامی کشورها مقصد صادراتی زرشک استان هستند، به عنوان مثال قیمت زرشک ‌تر قبل از جشنواره زرشک در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ هزار ریال بود که در جشنواره زرشک سال گذشته به ۴۰۰ هزار ریال رسید.

سکونت ۳۷ درصد جمعیت اهواز
در بافت فرسوده
اهواز - مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: ۱۷ درصد از مساحت کل شهر اهواز از جمله ۶۲ محله در بافت فرسوده قرار دارد که حدود ۳۷ درصد جمعیت اهواز در این محلات ساکن هستند.
 سیدنورالله موسوی اظهار کرد: سازمان بهسازی و نوسازی بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال از تکلیف قانونی در دی ماه سال گذشته توانست، تأییدیه شورای برنامه‌ریزی خوزستان و کمیسیون ماده ۵ برای تصویب مطالعات سطح یک بازآفرینی شهری را دریافت کند.  وی افزود: مطالعات سطح یک بازآفرینی شهری خوزستان تصویب شده است، اما با توجه به اینکه اهواز جزو کلانشهر‌هاست باید این مطالعات توسط شورای عالی معماری و شهرسازی ایران ابلاغ شود که بزودی ابلاغ می‌شود.

ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی شمال
  ساری - دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز، مقابله با قاچاق چوب و حراست از اراضی ملی را از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی استان برشمرد.
به گزارش دادگستری استان مازندران، علی اکبر عالیشاه با بیان اینکه یکی از مسائل مهم و اساسی در مازندران، جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و حراست از اراضی ملی است، اظهار داشت: با کسانی که بخواهند به اراضی ملی و منابع طبیعی استان، تعرض کنند برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی