صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

تحول بزرگ مدیریتی
برای بنگاه های دولتی
پزشکیان: شرکت های دولتی باید سودده باشند و اگر شرکتی به هر دلیل سودآور نیست، باید تعیین تکلیف یا تعطیل شود
رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، پس از معرفی و تأیید انتصاب مدیران عامل شرکت راه‌آهن و بیمه مرکزی از سوی هیأت وزیران، ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای آنان، اصلاح ساختارها و رویه‌ها با هدف جلب و ارتقای رضایتمندی عمومی از خدمات دستگاه‌های دولتی و عمومی را محور عمل و هدف غایی دولت چهاردهم عنوان کرد. مسعود پزشکیان با بیان اینکه در دولت چهاردهم تلاش داریم فارغ از انتساب افراد به جناح‌ها و احزاب، توانمندترین افراد را برای مدیریت شرکت‌ها و مجموعه‌های زیر نظر دولت و نیز عضویت در هیأت مدیره‌ها انتخاب کنیم، افزود: پیمان‌نامه‌ای تنظیم خواهیم کرد که بر اساس آن هر کس برای مدیریت یا عضویت در هیأت مدیره مجموعه‌ها و بنگاه‌های دولتی انتخاب شد، باید متعهد شود که این مجموعه را متحول کند، آن را به‌روزرسانی کرده و به سوددهی و بهره‌وری برساند؛ مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی از این پس در سود و زیان شریک خواهند بود و اگر نتوانند شرکت را به سوددهی برسانند، باید در ضرر و زیان‌های وارده سهیم باشند. رئیس جمهور تأکید کرد که شرکت‌های دولتی باید سودده باشند و اگر شرکتی به هر دلیل سودآور نیست، باید تعیین تکلیف یا تعطیل شود. در این جلسه جبارعلی ذاکری برای تصدی مدیرعاملی شرکت راه‌آهن و پرویز خوش‌کلام خسروشاهی برای تصدی مدیرعاملی بیمه مرکزی معرفی شدند که با رأی هیأت وزیران به این سمت منصوب شدند.

به دنبال قدرت نیستم، دنبال گشودن گرهی از زندگی مردم هستم
رئیس جمهور روز گذشته در مراسم روز بزرگداشت «پزشک و داروساز» با بیان اینکه مسئولیت سنگینی که بر عهده من قرار گرفته است، جز با همراهی و همکاری شما و همه آحاد جامعه به مقصود نخواهد رسید، تصریح کرد: مردم به ما امید بسته‌اند و از خدا می‌خواهم به ما کمک کند تا امید آنها را ناامید نکنیم.
مسعود پزشکیان گفت: امروز در عرصه وسیع و گسترده سلامت جامعه کسانی که در مناطق دوردست‌تر زندگی می‌کنند، افراد فقیرتر جامعه، افراد بی‌سواد، افراد بیکار، افراد بدون سرپرست و زنان سرپرست خانوار کسانی هستند که بیشتر در خطر هستند و باید اورژانسی‌تر به وضعیت آنها رسیدگی شود. رئیس جمهور با تأکید بر اینکه افراد کمتر برخوردار جامعه هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی بیشتر در خطر هستند، اظهارکرد: اقتضای اورژانس این است که باید کسانی را ببینیم که معمولاً دیده نمی‌شوند و بیشتر در معرض خطر هستند؛ باید راهی پیدا کنیم و کاری کنیم که خطر را از این افراد دور کنیم تا سلامت جسم و جان و روح‌شان را از دست ندهند. پزشکیان با بیان اینکه این کشور متعلق به ماست و ما مسئول سلامت روح و جسم و رفع مشکلات هم‌وطنانمان هستیم، تصریح کرد: من هرگز به دنبال پست و قدرت نبودم و نیستم؛ در این جایگاه نیز نه به عنوان فردی که کسی شده باشد، بلکه به عنوان کسی ایستاده‌ام که تلاش می‌کند، گرهی از کار مردم باز کند. به هیچ عنوان تصوری نسبت به این جایگاه ندارم که بخواهد تغییری در رفتار بنده ایجاد کند. در این مراسم با حضور رئیس‌جمهور از 11 نفر از پزشکان و داروسازان برگزیده کشور با اهدای لوح قدردانی شد.

تأکید ایران بر ضرورت همکاری آژانس
برای تعیین مدالیته
نمایندگی جمهوری اسلامی در وین، در یادداشتی به ملاحظات ایران در مورد گزارش‌های «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام پرداخته و نسبت به عدم تفکیک موضوعات پادمانی و برجامی در گزارش‌های اخیر آژانس انتقاد کرده است. نمایندگی ایران همچنین به فشارهای سیاسی مستمر اعمالی توسط چند کشور خاص اشاره کرده و می افزاید: برای گام‌های بعدی باید روش‌های انجام کاری (مدالیته‌هایی) بین ایران و آژانس توافق شود. در همین راستا اجرای بیشتر بیانیه مشترک مستلزم گفت‌وگوی ایران و آژانس در مورد روش انجام کار است که بایستی مورد توافق دوجانبه قرار گیرد.
اخراج تروریست‌ها از مرزهای عراق
سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه برخورد با تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق را یک موفقیت بزرگ دانست و گفت: با رشادت‌های نیروی زمینی سپاه عناصر ضدانقلاب و تروریست‌ها از مرزهای ایران و عراق اخراج شدند و این مرزها از عناصر معاند پاکسازی شد. اشاره سردار پاکپور به توافق امنیتی بین شورای امنیت ملی ۲ کشور ایران و عراق است که در اسفند ۱۴۰۱ با هدف خلع سلاح و دور کردن گروهک‌های تجزیه‌طلب تروریستی از ایران به امضا رسید. براساس این توافق، عراق تا ۲۸ شهریور سال 1402 فرصت یافت که گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب را خلع سلاح کرده و به اردوگاه‌های پناهندگان تحت نظارت سازمان ملل مستقر در عراق منتقل کند.

جستجو
آرشیو تاریخی