صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبار

رؤیای ناتمام امریکا برای آتش بس
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا گفت: امضای توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان هنوز هم می‌تواند قبل از به پایان رسیدن دوره ریاست‌جمهوری «جو بایدن» انجام شود.
بااین‌حال، بلینکن تأکید کرد این عادی‌سازی مستلزم برقراری آتش‌بس در غزه و موافقت رژیم اشغالگر با یک مسیر مناسب به‌سوی تشکیل کشور مستقل فلسطین خواهد بود، امری که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آن را به‌کلی رد کرده است. وزیر خارجه ایالات متحده با طرح این ادعا که تل‌آویو و ریاض تمایل خود به عادی‌سازی روابط را نشان داده‌اند، اذعان کرد: «برای دستیابی به این هدف تلاش بسیاری لازم است.» وی افزود: «فکر می‌کنم اگر بتوانیم در غزه آتش‌بس برقرار کنیم، در مدت باقی‌مانده از دولت بایدن، فرصت کافی برای پیشبرد توافق عادی‌سازی وجود دارد.»

امریکا مسئول اصلی قتل عام غزه
جیل استاین، نامزد ریاست جمهوری «حزب سبز» امریکا در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ با انتقاد از حمایت‌هایی که کشورش از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به عمل آورده عنوان کرد «امریکایی‌ها دارند مزایای بسیار ضروری خود را به دلیل آنکه پول مالیات‌دهندگان دچار انحراف به سمت تأمین مالی جنگ اسرائیل در غزه می‌شود از دست می‌دهند.» استاین حتی امریکا را مسئول اصلی خشونت‌هایی که علیه نوار غزه اتفاق می‌افتد دانست و گفت: «امریکا در مورد فعلی دارد ۸۰ درصد تسلیحاتی را که برای قتل عام زنان، کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه مورد استفاده قرار می‌گیرند تأمین می‌کند. ما در کنار آن داریم پول می‌دهیم و پشتیبانی نظامی، دیپلماتیک و اطلاعاتی نیز به عمل می‌آوریم. بنا بر این ایالات متحده در این خصوص اختیار کامل دارد.»
 
بورل به فسلطین اشغالی نیاید
روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نوشت: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با سفر جوزف بورل به اراضی اشغالی مخالفت کرده است، این مخالفت بعد از آن اعلام شد که بورل به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اطلاع داده بود که قصد دارد در روزهای ۱۴ و ۱۵ سپتامبر سفری به اراضی اشغالی داشته باشد. اما مسئولان این رژیم پاسخ دادند که تاریخ پیشنهادی مناسب نیست. این اتفاق در پی انتقادهای شدید رژیم صهیونیستی از تلاش‌های بورل برای اعمال تحریم‌هایی علیه «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم رخ داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی