صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و یک - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و یک - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

قهرمانان در کوهستان

اگر شما هم به ورزش کوهنوردی علاقه مندید یا دوست دارید روزی به یکی از امدادگرانی تبدیل شوید که برای نجات کوهنوردان گرفتار در کوهستان‌ها تلاش می‌کنند، می‌توانید از همین حالا به رؤیای خود جامه عمل بپوشانید. برای این کار نیازی به کوهنوردی نیست و تنها کافی است مقابل کامپیوترتان بنشینید و بازی «کوهنورد» را بازی کنید.
این بازی ماجراجویانه ایرانی با هیجان خاصی توجه مخاطبان را جلب کرده است و با طراحی و سبک اکشن برای پلتفرم‌های کامپیوتری ساخته شده است. داستان بازی درباره کوهنوردی به نام «فاد کاشف» است که برای دریافت مقام کوهنورد موفق و امدادگر «شایسته کوهستان» در تلاش است تا به این مقام دست یابد. فاد همان «پاد» به معنای پاک و تطهیر کننده است و «کاشف» بودن او اشاره به نیروی ابرقهرمانی ویژه‌اش دارد.
بازی 10 مرحله دارد و کودکان در طول بازی با شخصیت‌های متنوع روبه‌رو می‌شوند و با آنها رقابت می‌کنند. گیمرها در طول بازی و در مراحل مختلف از امکانات موجود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال «فاد» در ابتدای راه با دست خالی کوهنوردی می‌کند اما بعد از گذشت 2مرحله می‌تواند تجهیزات کامل‌تری خریداری و به کوهنوردی‌اش ادامه دهد.
«کوهنورد» یک سکوبازی یعنی بازی پرشی جذاب است که به جای سیر افقی معمول این بازی‌ها، بیشتر به صورت عمودی و به حالت صعودی پیش می‌رود. از ویژگی‌های بازی می‌توان به امکان خرید و فروش تجهیزات و کوله پشتی، استفاده از تجهیزات فوق مدرن و ادوات کوهنوردی برای صعود و فرود، صحنه‌های اکتشافی همراه با افزایش مهارت، حس رقابت در مسابقه و درنهایت هوش مصنوعی باورپذیر برای دشمنان موجود در بازی اشاره کرد. اگر شما هم به این بازی علاقه‌مندید می‌توانید آن را از بازارهای ایرانی همچون کافه بازار یا مایکت به صورت رایگان بارگذاری کنید.

جستجو
آرشیو تاریخی