از گوشه و کنار ایران

بخشش زندانی محکوم به مرگ با رضایت خانواده مقتول
همزمان با آغازماه ربیع‌الاول یک محکوم به قصاص با وساطت مرکز نیکوکاری بازاریان و اصناف البرز و همکاری خانواده مقتول به زندگی بازگشت.
«حمید کریمی» رئیس مرکز نیکوکاری بازاریان و اصناف البرز گفت: این فرد به دلیل درگیری منجر به قتل مدت پنج سال در ندامتگاه کرج به سرمی برد که با مشارکت مرکز نیکوکاری، قاضی مربوطه و مسئولان زندان آزاد شد. مرد زندانی در نزدیکی اجرای حکم قصاص بود که با گذشت خانواده مقتول از چوبه‌دار نجات یافت.
کریمی بیان کرد: طی یک سال گذشته با همکاری قوه قضائیه بیش از۴۲ زندانی محکوم به قصاص با حمایت خیرین و بازاریان این استان آزاد شده‌اند.
 
مرگ غم‌انگیز سه والیبالیست نوجوان در تصادف
سه والیبالیست نوجوان استان فارس پس از پایان مسابقه والیبال در حالی‌که سوار بر موتورسیکلت در راه برگشت به خانه بودند با یک دستگاه خودروی ایسوزو در جهرم برخورد کردند و جان خود را از دست دادند.
محمدرضا اوجی مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گفت: این حادثه دلخراش شامگاه یکشنبه پس از انجام دیدار دوستانه والیبال بین تیم شهرستان‌های جهرم و خفر رخ داد. این دیدار به میزبانی جهرم برگزار شده و امیر رضا مصلحی‌نژاد، امیررضا حیدری و مهدی عباسی سه والیبالیست نوجوان در راه بازگشت به خانه سوار برموتورسیکلت در یکی از خیابان‌های جهرم با یک دستگاه خودروی ایسوزو برخورد کردند و جان خود را از دست دادند.
 
 راننده تاکسی اینترنتی به اعدام محکوم شد
حکم اعدام راننده تاکسی اینترنتی که در یزد به دختری ۱۲ ساله تجاوز کرده بود از سوی قضات صادر شد.دادگستری یزد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این متهم 24 ساله که راننده سرویس اسنپ بوده به ادعای خودش به‌دلیل مصرف شیشه بعد از سوارکردن یک دختر ۱۲ ساله مرتکب تجاوز به عنف شده است.متهم در این پرونده با شکایت وکلای شاکی، در خصوص آدم‌ربایی، تهدید، اخاذی، انتشار تصاویر مستهجن و مبتذل، ضرب‌وجرح و تجاوز به عنف به اعدام محکوم شد.
 
دستگیری آدم‌ربایان تبهکار در کهنوج
 مردان تبهکار که قصد داشتند یک مادر و کودک را به خاطر اختلاف مالی بربایند با ردیابی‌های پلیسی دستگیر شدند.
سرهنگ«حیدر احمدیوسفی» فرمانده انتظامی کهنوج گفت: اواسط خرداد امسال وقوع آدم ربایی مسلحانه یک خانم جوان و کودک 2ساله‌اش به پلیس اعلام شد و با سرعت عمل تیم‌های انتظامی مستقر در سطح شهر، آدم‌ربایان که هیچ راه فراری نداشتند مادر و کودک را در خودرو رها کرده و متهمان با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شدند. با این حال شناسایی و دستگیری عاملان این آدم‌ربایی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که در نهایت با پی‌جویی‌های بی‌وقفه مأموران، هویت آدم‌ربایان مشخص شد و با شناسایی محل اختفای آنان، دو نفر از عوامل این آدم‌ربایی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی کهنوج با اشاره به کشف یک قبضه سلاح کمری و مهمات و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از مخفیگاه متهمان تصریح کرد: متهمان انگیزه خود را از این آدم‌ربایی اختلاف مالی با خانواده زن جوان عنوان کردند.
 
مرگ راننده در واژگونی نیسان
  واژگونی یک دستگاه نیسان در آزادراه قزوین - رشت به مرگ راننده و مجروح شدن سرنشین دیگر این خودرو منجر شد.
سرهنگ فرهاد ذاکری منش رئیس پلیس‌راه قزوین اظهار کرد: به دنبال اخبار دریافتی مبنی بر واژگونی یک دستگاه نیسان وانت در بخش خروجی محمودآباد، بلافاصله عوامل گشت تصادفات به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.وی ادامه داد: با حضور مأموران در محل مشخص شد خودروی نیسان وانت که بار برنج داشت، از مسیر خود منحرف شده و به تپه خاکی حاشیه راه برخورد کرده و در کنار گذر آزادراه واژگون شده است. دراین حادثه راننده خودرو به علت شدت جراحت‌های وارد شده در دم جان باخته و سرنشین دیگر خودرو مصدوم و توسط تیم اورژانس حاضر در محل به بیمارستان منتقل شد. علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس‌راه در حال بررسی است.
 
درگیری مرگبار 2 طایفه بر سر اختلافات ملکی
اختلافات ملکی در یکی از روستاهای بخش اسفرورین قزوین با قتل پایان یافت.
 مهدی غفاریان رئیس حوزه قضایی اسفرورین گفت: عصر روز یکشنبه هجدهم شهریور بعد از بروز درگیری به دلیل اختلافات ملکی بین ۲ طایفه در روستای خرم آباد بخش اسفرورین یک نفر با سلاح شکاری به قتل رسید. در این درگیری تعدادی از طرفین نیز مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند. بلافاصله با اطلاع از موضوع نیروهای انتظامی و امنیتی در روستا حاضر شده و با دستورات مقتضی ظرف مدت یک ساعت قاتل و تمام ضاربان دستگیر شدند. بعد از بروز این حادثه با همراهی نیروی انتظامی و استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان، تدابیر لازم برای تأمین امنیت و آرامش در روستا اتخاذ شد.
وی ضمن تأکید بر خویشتنداری افراد در زمان بروز اختلافات و درگیری‌ها خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با افرادی که به بهانه اختلافات در منطقه درگیری ایجاد کرده و به جان و مال مردم آسیب وارد کنند و آرامش منطقه را برهم بزنند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.
 
دستگیری سه متهم در قتل مرد ماهشهری
 سه مرد جنایتکار که با شلیک گلوله، مرد جوانی را در ماهشهر به قتل رسانده بودند دستگیر شدند.
سرهنگ منوچهر جوانمرد فرمانده انتظامی ماهشهر در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی ناپدید شدن مردی جوان در یکی از شهرک‌های این شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. مأموران با انجام اقدامات تخصصی جسد مرد جوان را که با شلیک گلوله کشته شده بود در ۱۰ کیلومتری این شهرک پیدا کردند.
در کمتر از ۲۴ ساعت نیز مأموران سه متهم را در این پرونده شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر کردند. متهمان در تحقیقات اولیه به قتل اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلاف قبلی عنوان کردند.وی با بیان اینکه از متهمان دستگیر شده یک قبضه سلاح کلاشینکف و یک قبضه کلت کمری بکار رفته در قتل کشف شد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی