صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و یک - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و یک - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

ایران در ایران

پروژه انتقال آب ارس به تبریز
در بن‌بست تأمین اعتبار
تبریز- «حیدر فتح‌زاده»، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در دیدار رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار تأمین اعتبار و پیگیری جدی اجرای پروژه انتقال آب رود ارس به تبریز و شهرستان‌های شبستر و مرند شد. این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس آبی استان لازم است این طرح بعد از 8 سال بلاتکلیفی هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد. در حال حاضر خط 135 کیلومتری انتقال آب رودخانه مرزی ارس به تبریز تنها ۳۵کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته و لازم است با تزریق اعتبارات مالی روند اجرای آن تسریع شود. وی همچنین با بیان اینکه توزیع امکانات بهداشتی در استان بر مبنای شاخص‌های توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی صورت می‌گیرد، اعلام کرد: تمام تلاش خود را در جهت مدیریت بهینه منابع مرتبط با بخش بهداشت و درمان و متناسب‌سازی آن با برنامه آمایش سرزمین استان به کار می‌بندیم.

سرانه مصرف آب در مازندران از میانگین ایران و جهان بیشتر است
ساری - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: میانگین سرانه مصرف آب‌آشامیدنی شهروندان مازندران ۲۰۰ لیتر در یک شبانه‌روز است که بالاتر از میانگین سرانه جهان و ایران است. بهزاد برارزاده با بیان اینکه بررسی آمار شاخص‌های آب و فاضلاب شهری نشان‌می دهد که سرانه مصرف آب در ایران بیش از میانگین جهانی است، اظهار کرد: میانگین سرانه مصرف آب‌آشامیدنی در جهان ۱۵۰ لیتر و در ایران حدود ۱۸۰ لیتر است، اما این رقم برای مازندران ۲۰۰ لیتر است که در برخی از مناطق بالادست استان به ۴۰۰ لیتر در هر شبانه‌روز هم می‌رسد.

ظرفیت لرستان برای تولید ۵۰ درصد بچه‌ماهی در کشور
خرم‌آباد- مدیرکل شیلات لرستان گفت: لرستان این توانایی را دارد که ۵۰ درصد بچه‌ماهی کل کشور را تأمین کند. کیارش بیرانوند با اشاره به ظرفیت صنعت آبزی‌پروری استان اظهار کرد: کشور سالانه به ۵۰۰ میلیون بچه‌ماهی نیاز دارد. وی افزود: لرستان رتبه نخست تولید ماهیان سردابی را در کشور به خود اختصاص داده است، همچنین رتبه‌دار تولید تخم چشم‌زده در کشور است. مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌های پرورش ماهیان خاویاری در لرستان، این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک این استان به قطب تولید ماهیان خاویاری تبدیل شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی