صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و یک - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و یک - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

کرملین ادعاهای غرب
درباره ایران را رد کرد
 خبر اول اینکه، پیتر استانو، از مقامات اتحادیه اروپا با تکرار ادعاهای بی اساس درباره نقش ایران در جنگ روسیه و اوکراین گفت: این اتحادیه در حال بررسی اطلاعات ادعایی جدید درباره ارسال موشک بالستیک ایرانی به روسیه است که درصورت تأیید نشان‌دهنده تشدید حمایت ایران از روسیه خواهد بود. وی با لفاظی علیه کشورمان تهدید کرد که اتحادیه اروپا از طریق اقدامات محدودکننده و قابل توجه علیه ایران پاسخ خواهد داد. اتهام‌زنی غرب در حالی است که مقامات کشورمان بارها هرگونه نقش داشتن ایران در جنگ مسکو و کی‌یف را رد کردند.  «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته با اشاره به ادعاهای اخیر درباره ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه گفت: این گزارش‌ها با واقعیت مطابقت ندارد. پیش‌تر دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل تأکید کرد موضع ایران در قبال اوکراین هیچ تغییری نکرده است.
 
علی زینی‌وند معاون سیاسی وزیر کشور شد
 خبر دیگر اینکه، اسکندر مؤمنی در حکمی علی زینی‌وند از کارکنان این وزارتخانه را به عنوان معاون سیاسی خود منصوب کرد. معاون سیاسی جدید وزارت کشور، پیش‌تر استاندار کرمان، معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان، معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت استانداری یزد و مدیر کل سیاسی استانداری ایلام بوده است. زینی‌وند دومین معاون وزارت کشور است که از بین کارکنان وزارت کشور انتخاب و منصوب می‌شود.
 
دروغ جدید درباره مرگ
یک زندانی در اوین
 شنیدیم که، رسانه‌های ضد انقلاب  در تازه‌ترین ادعای ساختگی خود مدعی شده‌اند فردی به نام علیرضا گلی‌پور در زندان اوین فوت کرده است.
در خبرسازی جدید، به نقل از یک «فعال کارگری» ادعا شده علیرضا گلی‌پور ۱۷ شهریور در بند هشت زندان اوین فوت کرده است. این در حالی است که پیگیری‌های دستگاه قضا نشان می‌دهد گلی‌پور ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ از زندان آزاد شده است.
بنابراین، این فرد که اخیراً فوت کرده  ۳ سال پیش از زندان آزاد شده است.

عباس عبدی و مدیرمسئول اعتماد مجرم شناخته شدند
 دست آخر اینکه، هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی بهزاد بهزادی و عباس عبدی را به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و قانون اساسی مجرم شناختند. نصراللهی سخنگوی هیأت منصفه این دادگاه‌ گفت: اتهام‌های عبدی نشر مطالب خلاف واقع و نشر مطالب خلاف قانون اساسی، موضوع اعلام جرم دادستانی تهران درباره یک یادداشت در روزنامه اعتماد بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی