از گوشه و کنار ایران

پسر دانش‌آموز به 3 بیمار زندگی بخشید
خانواده پسر دانش‌آموزی که دچار مرگ مغزی شده بود، در اقدامی خداپسندانه اعضای بدن او را به بیماران نیازمند عضو، اهدا کردند.
سید علیرضا رادی، دانش‌آموز پایه نهم متوسطه اول شهید رجایی دهدشت بود که بر اثر حادثه سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شد و به کما رفت. پس از گذشت چند روز از انتقال این دانش‌آموز به بیمارستان و اطمینان والدین از اینکه وضعیت فرزندشان به حالت عادی باز‌نمی‌گردد، طی اقدامی خداپسندانه با اهدای اعضای بدن او به ۳ بیمار موافقت کرده و رضایت دادند.اعضای بدن مرحوم رادی شامل کبد و دو کلیه با رضایت خانواده به 3 بیمار نیازمند عضو، اهدا شد.سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه در پی اهدای عضو دانش‌آموز دبیرستان شهید رجایی دهدشت مرحوم سید علیرضا رادی، پیام تسلیت مشترکی صادر کردند.
 
 قاتل دختر 18 ساله دشتستانی در بوشهر به دام افتاد
مرد جنایتکار که پس از قتل دختری 18 ساله در شهرستان دشتستان به بوشهر متواری شده بود در عملیات پلیس دستگیر شد.
  سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: به دنبال وقوع یک فقره قتل در یکی از روستاهای شهرستان بوشهر، موضوع به شکل ویژه در برنامه پلیس قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد جوانی ۳۳ ساله پس از قتل دختری ۱۸ ساله که از بستگان وی بوده، متواری شده است. پس از شناسایی متهم به قتل با استفاده از توان اطلاعاتی و عملیاتی، فرماندهی انتظامی بخش آب‌پخش با همکاری پلیس آگاهی شهرستان دشتستان موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل فراری در شهر آب‌پخش شدند.سوسنی ادامه داد: با هماهنگی مرجع قضایی، متهم به قتل دستگیر شد و به جرم ارتکابی اعتراف و انگیزه قتل این دختر جوان را مشکلات خانوادگی عنوان کرد. در بازرسی از مخفیگاه متهم به قتل، یک قبضه اسلحه وینچستر به کار رفته در قتل و ۲ عدد فشنگ مربوطه کشف شد و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
 
توقف کلاهبرداری‌های سریالی مرد بوکانی
مرد کلاهبردار که با جلب اعتماد مردم 10 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود از سوی پلیس بوکان دستگیر شد.
 سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وصول شکایات مردمی مبنی بر اینکه فردی با جلب اعتماد در معاملات کلان اقدام به کلاهبرداری از بیش از ۲۰۰ نفر کرده و متواری شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس شهرستان بوکان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه کارآگاهان انتظامی بوکان پس از شناسایی متهم با هماهنگی قضایی توانستند وی را در مخفیگاهش در یکی از شهرهای کشور دستگیر کنند، افزود: در بررسی‌های فنی مشخص شد این فرد طی معاملات مختلف بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است.فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند برای بررسی و شناسایی متهم، خود را به پلیس آگاهی شهرستان بوکان معرفی کنند.سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، از شهروندان درخواست کرد در زمان سرمایه‌گذاری و هر نوع معامله، از هویت طرف معامله، اصالت موضوع مورد معامله و اسناد مالی و تراکنش بانکی مربوطه اطمینان حاصل کرده و به هشدارهای پلیس توجه کنند و در صورت اطلاع از هر گونه موارد مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف 10 کیلو شیشه از یک خانواده قاچاقچی
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از دستگیری اعضای یک باند خانوادگی قاچاق موادمخدر و روانگردان خبر داد.
سرهنگ حسین باباپور گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه نهم این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مأموران آغاز شد تا اینکه پس از چندین روز تحقیقات فنی مشخص شد اعضای یک خانواده که از سوداگران سابقه‌دار مواد مخدر در پایتخت هستند؛ ضمن مراجعه به استان‌های جنوب شرقی کشور مبادرت به تهیه و انتقال مواد مخدر به پایتخت می‌کنند.
باباپور ادامه داد: به دنبال این موضوع مأموران با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان، مخفیگاه و محل سکونت آنان را در یک خانه مسکونی در یکی از محلات جنوبی شهر تهران شناسایی و بدین‌ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری متهمان آغاز شد. با تجمیع اطلاعات به‌دست‌آمده موضوع به مقام قضایی منعکس و دستور بازداشت متهمان صادر شد و در ادامه مأموران پس از چندین شبانه‌روز رصد و پایش دقیق بامداد دوشنبه ضمن ورود به مخفیگاه متهمان، آنان را در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر و در بازرسی از محل ۱۰ کیلوگرم شیشه کشف کردند.
 
دستگیری دو سارق خشن در بابل
دو سرنشین یک دستگاه وانت نیسان که با تهدید چاقو پس از حمله به یک رهگذر اموال او را سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
سرهنگ علی داداش‌تبار، فرمانده انتــــظامــی بـــــابل گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت و زورگیری خشن توسط سرنشینان یک خودرو، تیمی ویژه از مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی وارد عمل شدند. در تحقیقات پلیسی مشخص شد سرنشینان خودروی وانت نیسان با تهدید چاقو و حمله با این سلاح سرد، کیف، گوشی، تلفن و پول فرد مالباخته را زورگیری کرده و به سرعت از محل متواری شده‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: پلیس آگاهی با بررسی دقیق محل سرقت و سرنخ‌های موجود، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را از ساعات اولیه سرقت آغاز کرد و در نهایت با سرنخ‌های به دست آمده، فرد مظنون را تحت‌نظر و تعقیب قرار داد. ۲ متهم دستگیر شده در بازجویی‌های دقیق پلیس به جرم خود اعتراف کردند و اموال مسروقه پس از کشف به مالباخته تحویل داده شد.
 
دزدان منازل زاهدان دستگیر شدند
در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زاهدان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.
 سرهنگ غلامرضا نورا، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: با تلاش و کار شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته توسط مأموران پلیس پاسگاه انتظامی شهید تردست شهرستان، در نهایت عاملان این سرقت‌ها که ۲ نفر سارق و یک نفر مالخر از اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت بودند، شناسایی و طی یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.
سرهنگ نورا با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقدار زیادی لوازم سرقتی منزل به ارزش پانصد میلیون تومان کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۳ فقره سرقت منازل دیگر در سطح شهرستان اعتراف کردند و اموال مسروقه به مالباختگان مسترد شد و متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان تحویل داده شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی