صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و دو - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

سفر ۳ روزه پزشکیان به عراق
رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه در اولین سفر خارجی خود در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، برای سفر رسمی سه روزه عازم عراق می‌شود. مسعود پزشکیان در سفر به عراق که به دعوت رسمی «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق صورت می‌گیرد، علاوه بر دیدارهای رسمی با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور، رؤسای مجلس و دستگاه قضایی و امضای اسناد همکاری مشترک، دیدارهایی نیز با تجار و ایرانیان ساکن عراق خواهد داشت. پزشکیان همچنین پس از دیدارهای رسمی در بغداد، برای زیارت حرم امیرالمؤمنین و امام حسین(ع) به شهرهای نجف و کربلا خواهد رفت. رئیس‌جمهور از برخی پروژه‌های شرکت‌های ایرانی در بصره نیز بازدید خواهد کرد و به دعوت رسمی مقامات اقلیم کردستان راهی اربیل و سلیمانیه در شمال عراق خواهد شد. در همین چهارچوب، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گو با شبکه «الفرات» عراق، تعیین این کشور را توسط رئیس‌جمهور ایران به عنوان اولین کشوری که به آن سفر می‌کند، نشان‌دهنده عمق روابط برادرانه میان دو کشور دانست و گفت: عراق برای ایران فراتر از یک کشور همسایه و کشور دوست و برادر ایران است و ما نقاط مشترک زیادی داریم.
عراقچی با تصریح بر اینکه ایران با عراق در مسیر درستی برای کنترل مرزها و مقابله با گروه‌های خرابکار حرکت می‌کنند، تأکید کرد: ما از اقدامات عراق علیه گروه‌هایی که ایران را از خاک این کشور هدف قرار می‌دهند، خرسندیم و دائماً با طرف عراقی درباره اجرای بهینه توافقنامه امنیتی منعقد شده در سال ۲۰۲۱ در حال رایزنی هستیم. به گفته وزیر امور خارجه، امنیت و ثبات در عراق امنیت و ثبات برای ایران است و دشمن مشترک هر دو کشور، رژیم صهیونیستی است.

وزیر کشور:
مهاجران را ساماندهی می‌کنیم
وزیر کشور با تأکید بر لزوم انسداد مرزها به صورت یکپارچه، گفت: برنامه‌ای داریم تا بدون هیجان، مسأله مهاجران، ساماندهی مناسب داده شود و اولویت کار هم درباره مهاجران غیرقانونی است. وی با بیان اینکه اما این حجم از مهاجر دیگر برای کشور قابل تحمل نیست و فرصت‌های شغلی زیادی گرفته می‌شود، تصریح کرد: کشورهای دیگر هم ملزمند رنج‌هایی را که به این کشور تحمیل کرده‌اند، پاسخگو باشند. به گزارش ایرنا، اسکندر مؤمنی در گفت‌و‌گوی تلویزیونی با بیان اینکه بخشی از انسداد مرزها به صورت دیوارکشی است و بخشی هم کانال و سیم خاردار و بخشی هم کنترل اپتیکی و الکترونیکی است، از آغاز کار نیروهای مسلح برای مسدود کردن کل مرزهای کشور خبر داد. وزیر کشور همچنین با اشاره به تأکید رئیس‌ جمهور بر انتخاب استانداران شایسته درباره روند انتخاب استانداران دولت چهاردهم گفت: کمیته‌ای برای انتخاب استانداران تشکیل و شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است. ملاک، شایستگی و کارآمدی افراد برای این سمت است و فرقی ندارد مربوط به کدام تفکر باشند. داشتن مسئولیت در وزارت کشور و استانداری‌ها یکی از اولویت‌ها برای انتخاب استانداران است. آنها در همان استان نباید پیش از این استاندار باشند و بازنشسته هم نباشند. وی مردم‌داری و عدالت‌محوری را از دیگر شاخص‌های انتخاب استانداران دانست و تصریح کرد: کشور بیش از هر زمان به وفاق، همبستگی، امنیت و آرامش نیاز دارد. بررسی و انتخاب استانداران در مراحل پایانی است ولی دقت فدای سرعت نخواهد شد.

دستور شناسایی و توقیف اموال مرتبط با منافقین صادر شد
قاضی دهقانی در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین پس از مشورت با مستشاران دادگاه، ضمن موافقت با قرار تأمین خواسته کیفری درخواست شده از سوی وکیل شکات، دستور شناسایی و توقیف اموال مرتبط با متهمان این پرونده را در راستای ماده ۱۰۷ قانون آیین دادرسی کیفری صادر و اعلام کرد اموال متهمان توقیف شود.

سلیمان؛ جنگجوی زرهی ۲۴ساعته ارتش آماده خدمت شد
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از یک برنامه ارتقا برای تانک M60 خود با نام «سلیمان» رونمایی کرده است. تانک M60 که پای ثابت نبردهای مختلف دنیا بوده و هنوز هم به‌عنوان یکی از سربازان زرهی مشغول فعالیت است، توسط متخصصان کشورمان طی یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های به روزرسانی با قابلیت‌ها و ظاهری نوین با نام «سلیمان» ظاهر و آماده به خدمت شده است. نصب سیستم مدرن کنترل آتش را می‌توان مهمترین بخش ارتقای پروژه سلیمان به حساب آورد چرا که تانک‌های M60 مجهز به این ارتقا را تبدیل به وسیله‌ای مناسب برای جنگ در کلیه ساعات شبانه‌روز می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی