صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

مضجع مطهر حضرت امام رضا(ع)
با حضور رهبر انقلاب غبارروبی شد
همزمان با روزهای آغازین ماه ربیع‌الاول، مراسم غبارروبی ضریح مطهر حرم ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌آلاف‌التحیه ‌والثنا با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، جمعی از علما، تولیت آستان قدس و خادمان آستان مقدس رضوی برگزار شد. در این مراسم سرشار از فضای معنویت و عطر ولایت و امامت، مداحان با زمزمه‌ زیارات جامعه‌ کبیره و امین‌الله به ذکر مناقب و مراثی اهل‌بیت سلام‌الله‌علیهم به مناسبت ایام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام پرداختند و با حضرت رضا علیه‌السلام راز و نیاز کردند. در حاشیه این مراسم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور بر مزار شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی فاتحه قرائت کردند.

پیام تشکر رهبر انقلاب از میهمان‌نوازی موکب‌داران و ملت عراق
پیام تشکر رهبر انقلاب اسلامی از موکب‌داران و ملت عراق، در جریان سفر رئیس‌جمهور کشورمان، به نخست‌وزیر این کشور اهدا شد. ترجمه فارسی پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اولین کلمه تشکر است؛ از صمیم قلب، از طرف خودم و از طرف ملت بزرگ ایران تشکر می‌کنم: هم از شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت را و رحمت و مودت را به منتهی ‌درجه رسانده‌اید؛ هم از همه ملت بزرگ عراق و هم از مسئولین در دولت عراق که امنیت را و فضا را و زمینه را فراهم کرده‌اند؛ هم بخصوص از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضای زیارت را، فضای برادری بین آحاد مردم و بین دو ملت را فراهم کرده‌اند؛ حقیقتاً جای تشکر دارد.
رفتار شما برادران عزیز عراقی در مواکب میان راه و رفتار کریمانه‌ شما با زائران حسینی، در دنیای امروز نظیر ندارد، همچنان که خود راهپیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد و همچنان که حراست از امنیت و سلامت ده‌ها میلیون نفر، در دنیای ناامن کنونی کاری بزرگ و بی‌نظیر است.
شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان داده‌اید و همه به عشق سیدالشهدا (سلام‌الله علیه) است. این عشق به حسین‌بن علی‌(ع) یک امر استثنایی است؛ شبیه این را در هیچ‌جا، در هیچ زمان، سراغ نداشتیم و نداریم. امیدواریم خداوند متعال این عشق را در دل‌های شما، در دل‌های ما، روزبه‌روز افزایش بدهد.
امروز دامنه این جاذبه‌ محبت به گستره‌ای تبدیل شده است که از عرصه‌ پرشور غزه تا بسیاری از جوامع غیرمسلمان را شامل می‌شود؛ والحمدلله.

اخراج 2 میلیون تبعه خارجی
در آینده نزدیک
ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به نقل از سردار رادان فرمانده انتظامی کشور، از اخراج ۲ میلیون اتباع غیرمجاز در آینده‌ای نزدیک خبر داد. رادان به اصلاح قوانین در حوزه مرز نیز تأکید داشت.

هشدار عارف نسبت به خطر پیری‌افراطی در بدنه مدیریتی کشور
معاون اول رئیس‌جمهور بر استفاده از جوانان و زنان متخصص در مدیریت‌های کلیدی تأکید کرد و گفت: اگر این مهم رخ ندهد، مدیریت کشور دچار پیری افراطی می‌شود.
محمد رضا عارف در مطلبی که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد، نوشت: توصیه‌ای جدی که راهبرد دولت وفاق ملی است و در مراسم معارفه وزرای محترم دولت مطرح و تأکید کردم، استفاده از جوانان و زنان متخصص در مدیریت‌های کلیدی وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست. وی در پایان مطلب خود آورده است: اگر این مهم رخ ندهد، مدیریت کشور دچار پیری افراطی می‌شود. این خطر را باید جدی تلقی کرد.

نیروهای مسلح ایران با هرگونه خودسری برخورد خواهد کرد
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین و مقتدرترین سازمان ضدتروریستی جهان محسوب می‌شود، گفت: این نیرو در سطح منطقه با هرگونه خودسری، بی‌انضباطی و عدم پایبندی به مبانی و اصول بین‌المللی به جد برخورد خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی