صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و سه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۹

اخبار

آمادگی کامل برای تولید برق پایدار

فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور از نیمه شهریورماه امسال به منظور انجام ۱۰۹ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی برای افزایش آمادگی نیروگاه‌ها در پیک تابستان سال آینده آغاز شده است.
عبدالرسول پیشاهنگ مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی، آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار را هدف اصلی این شرکت برشمرد و افزود: از این رو همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و طی نیمه دوم شهریورماه، فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و باید تا خردادماه سال بعد به پایان برسد؛ چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور باید بتوانیم همه واحدهای تولید برق حرارتی کشور را با آمادگی حداکثری در مدار تولید داشته باشیم. مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، افزود: با توجه به اینکه بخش اعظم تأمین برق کشور برعهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحدها برای تولید برق پایدار و پاسخگویی به نیاز مصرف فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.
پیشاهنگ تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا خردادماه سال آینده با انجام ۱۰۹ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسانیم و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم. مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: انجام بموقع و باکیفیت برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی موجب شده است تا در پیک تابستان امسال ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۹۸ درصد عبور کند. دستیابی به این رقم در حالی بوده که متوسط آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی در جهان حدود ۹۵ درصد است.

 

منابع محدود آب تهران ظرفیت جمعیت جدید ندارد

منابع محدود آب استان تهران موجب ناترازی در تأمین و مصرف آب شرب شده و این منابع فاقد ظرفیت جدید برای بارگذاری جمعیت بیشتر است. محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از رشد ۳۱ درصدی مشترکان این شرکت در یک دهه اخیر خبر داد و گفت: اکنون ۲۳ درصد از مجموع آب شرب کشور در استان تهران مصرف می‌شود و این استان به دلیل محدودیت‌های منابع آبی، امکان بارگذاری جمعیت بیشتر را ندارد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر و گرمای کم‌سابقه تابستان امسال که به رشد مصرف شهروندان تهرانی تا چهار میلیون مترمکعب در شبانه‌روز و مصرف لحظه‌ای ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه منجر شده است، اظهار داشت: با وجود استفاده حداکثری از منابع آبی موجود برای تأمین مصارف مورد نیاز شهروندان، ضروری است اجرا و تکمیل طرح‌های جدید تأمین آب به منظور پاسخگویی به نیازهای مصرف در سال‌های آینده مورد توجه قرار گیرد. وی با بیان اینکه ۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای اجرای این طرح‌ها در سه دوره کوتاه، میان و بلندمدت در بخش آب و فاضلاب پیش‌بینی و طراحی شده است، اجرای دو طرح میان‌مدت تأمین آب شامل ۱۸ کیلومتر تونل انتقال آب در قالب طرح علاج‌بخشی سد لار و نیز خط دوم جایگزین انتقال آب از سد طالقان به طول ۶۲ کیلومتر با مجموع هشت‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را برای جبران کسری آب شرب مورد نیاز شهروندان استان تهران ضروری خواند.

جستجو
آرشیو تاریخی