صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و چهار - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و چهار - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

ایران در «ایران»

تدوین طرح ساماندهی و کنترل
اتباع بیگانه
کرمان- رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در کرمان گفت: بزودی طرح ساماندهی و کنترل اتباع بیگانه وارد صحن علنی مجلس می‌شود و این طرح پس از طی مراحل از باب قانونگذاری اختیارات خوبی به دستگاه‌های متولی می‌دهد.
ابراهیم عزیزی افزود: میهمان‌نوازی هم حدی دارد، اتباع غیرمجاز در طرح‌های جدید امنیتی، برای خروج از کشور همکاری کنند و هر گونه کم‌کاری در خصوص طرد اتباع خارجی غیرمجاز، ترک‌فعل محسوب و برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه بزودی طرح ساماندهی و کنترل اتباع بیگانه وارد صحن علنی مجلس می‌شود، افزود: این طرح پس از طی مراحل از باب قانونگذاری اختیارات خوبی به دستگاه‌های متولی می‌دهد. وی تأکید کرد: مجلس روی مسأله خواهران و برادران افغانستانی حساس است و با حساسیت نیز اقدام می‌کند و اگر دستگاه‌های اجرایی نسبت به ساماندهی و طرد فوری اتباع اقدام نکنند، ترک‌فعل محسوب می‌شود و مجلس شورای اسلامی با جدیت موضوع را دنبال می‌کند.

راه‌آهن تبریز به چشمه ثریا
در اولویت طرح‌های ریلی کشور
 تبریز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: طرح راه‌آهن تبریز به چشمه ثریا و اتصال آن به قارص ترکیه جزو چهار طرح ریلی اولویت‌دار کشور قرار گرفت.
 حسین گروسی افزود: مطالعات احداث این خط آهن آغاز شده و نقشه‌های آن جهت عقد تفاهمنامه و انتخاب پیمانکار آماده شده است. وی با بیان اینکه رقبای مناطق آزاد هر روز بیشتر از دیروز در حال رشد و توسعه هستند، خاطرنشان کرد: رشد مناطق آزاد ایران در گرو اجرای قانون این مناطق بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد است که متأسفانه این قانون اجرا نمی‌شود. رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو، عدم اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور در برنامه ششم و ماده ۱۱۲ احکام دائمی در برنامه پنجم و ماده ۲۷ احکام دائمی توسعه کشور را مهم‌ترین مشکل و چالش مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: رئیس‌جمهور به‌درستی بیان داشت که در کشور، برنامه برای برون‌رفت از مشکلات وجود دارد و مشکل عمده در عدم اجرای این قوانین است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه طرح جامع منطقه آزاد ماکو نقشه‌راه برای توسعه این منطقه است، بیان کرد: توزیع متوازن امکانات و پروژه‌ها در بین شهرستان‌های منطقه در طرح جامع لحاظ شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی