روایتی از درگذشت هوادار ملوان در فولادشهر

شبی تلخ‌ در نصف جهان

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران با یک اتفاق تلخ و ناگوار آغاز شد، در جریان دیدار سپاهان و ملوان بندرانزلی که به میزبانی فولادشهر برگزار می‌شد، هوادار ملوانی جان باخت. درگذشت مرتضی خائفی یکی از هواداران قدیمی ملوان به دلیل ایست قلبی به خودی خود غم‌انگیز است اما شرح رفتارهایی که در حاشیه این اتفاق از سوی مسئولان برگزاری بازی رخ داد، توسط مازیار زارع همه چیز را تلخ‌تر کرد.
 زارع بعد از پایان این مسابقه که با پیروزی یک بر صفر سپاهان همراه شده بود، گفت: «فکر می‌کنم تمرکز لازم را پس از اتفاقی که برای هوادارمان افتاد، از دست دادیم. از مسئولان (برگزاری مسابقه) ناراحتم. آیا فوتبال این ارزش را دارد که همه ما درگیر موضوعی باشیم که جان یک هوادار در آن لحظه به خطر افتاد و با وجود فوت این هوادار به بازی ادامه دهیم؟! به دلیل همان اتفاق صحنه پنالتی را ندیدم و در برگشت متوجه VAR شدم. در همه جای دنیا برای چنین اتفاقی بازی را متوقف یا لغو می‌کنند. متأسفانه در حین بازی به دروغ گفتند که هوادار زنده است. برای خودم و کلیه مسئولان برگزاری مسابقه متأسفم که برایشان اصلاً مهم نبود، من که نمی‌توانم و اجازه ندارم تیمم را از بازی بیرون بیاورم. هر چه پرسیدیم به ما گفتند مشکلی ندارد اما در انتهای بازی متوجه فوت این هوادار شدیم.»
 ژوزه مورایس نیز در این باره گفت: «بعد از خبر تلخی که شنیدم، دیگر چیزی برای گفتن ندارم؛ هیچ مسابقه‌ای مهم‌تر از زندگی نیست و به خانواده این هوادار و باشگاه ملوان تسلیت می‌گویم.»
 غلامرضا امینی مدیرعامل ملوان نیز در این باره گفت: «آقای مرتضی خائفی یکی از هواداران قدیمی و متعصب باشگاه بود که حتی در سن 62 سالگی برای حمایت از ملوان راهی اصفهان شده بود. متأسفانه در دقیقه 20 مسابقه بر اثر ضایعه قلبی این اتفاق تلخ اتفاق افتاد که حال و هوای شهر انزلی و حتی باشگاه سپاهان را اندوهگین کرد.»
 داود رفعتی مسئول برگزاری بازی در خصوص جزئیات این اتفاق مدعی شد: «دقیقه 25 بازی، اورژانس خودش احساس مسئولیت کرد و به سمت دو هواداری رفت که دچار مشکل شده بودند. یکی از هواداران با برانکارد و دیگری را با پای خودش به کنار زمین بردند. فردی که شماره 80 را بر تن کرده است، توسط پزشک ورزشگاه احیا شد و او را تا آخر بازی کنار زمین نگه داشتیم تا هیجان سکو به او انتقال داده نشود. هوادار دیگر را به بیمارستانی بردند که پنج دقیقه هم با ورزشگاه فاصله ندارد. این هوادار در بیمارستان فوت کرد و ما از درگذشت او خبر نداشتیم.»

 

تناقض در اظهارات نماینده فدراسیون
آمبولانس دوم در ورزشگاه فولادشهر نبود!

در حالی که رفعتی ، ناظر بازی
فولاد شهر منت گذاشته و می‌گوید تخلف کرده و آمبولانس متعلق به بازیکنان را در اختیار هوادار قرار داده ، قانون به صراحت چیز دیگری می‌گوید: «دو آمبولانس با راننده مجهز به اکسیژن، ماسک، دستگاه AED و آمپول و سرم و داروهای اورژانسی و پرسنل آموزش‌دیده برای پوشش و‌ مصدومیت‌های احتمالی بازیکنان و تماشاگران! متناسب با حضور تماشاگران باید آمبولانس اورژانس و‌موتور اورژانس در ورزشگاه حاضر باشد.» چنانکه پیداست علاوه بر قصور محرز ناظر بازی، میزبان و عوامل محلی برگزاری نیز در فراهم کردن دست‌کم دو آمبولانس تجهیز شده مرتکب قصوری بزرگ و غیرقابل جبران شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی