صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و چهار - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و چهار - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۸

اخبار

ایران میزبان المپیاد جهانی برخط ترکیبات شد
 رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: امسال ایران میزبان المپیاد بر‌خط ترکیبات (ترکیبی از فضای تئوری کامپیوتر و هوش مصنوعی) است و طراحی سؤال و تصحیح پاسخ‌ها را نیز بر عهده دارد.
به گزارش ایرنا، سید رضا حسینی روز گذشته در نشست خبری اظهار کرد: امسال در ۶ المپیاد جهانی زیست‌شناسی، کامپیوتر، ریاضی، فیزیک، نجوم و اختر فیزیک، فیزیک و شیمی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شرکت کردیم.
وی افزود: در ۵ المپیاد اصلی یعنی نجوم و اختر فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست‌شناسی و کامپیوتر توانستیم رتبه سوم در دنیا را کسب کنیم، در این محاسبه المپیاد فیزیک را محاسبه نکردیم چرا که ما میزبان بودیم و نخواستیم سوء‌گیری ایجاد شود.
رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه در المپیاد نجوم توانستیم رتبه اول را بدست آوریم، ادامه داد: خانم دشتی تنها دانش‌آموز دختری است که در المپیاد نجوم جهان نشان طلا کسب کرده است.
حسینی عنوان کرد: آبان امسال میزبان المپیاد جهانی ترکیبات هستیم که ترکیبی از فضای تئوری کامپیوتر و هوش مصنوعی است و این المپیاد به صورت آنلاین برگزار می‌شود که بیش از ۵۰ کشور دنیا در آن شرکت می‌کنند.

افزایش ۶۰ درصدی سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۵
رئیس مرکز سنجش و ارزیابی کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال آینده به ۶۰ درصد می‌رسد.
به گزارش ایسنا، محسن زارعی با بیان اینکه سهم سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۳، 50درصد تعیین شده بود که با پیشنهاد آموزش و پرورش در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شد تا در کنکور سال آینده، سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی لحاظ شود بدین گونه که ۲۰ درصد برای پایه یازدهم و ۴۰ درصد برای پایه دوازدهم باشد. به گفته وی همچنین در کنکور سال ۱۴۰۵ نیز سهم سوابق تحصیلی ۶۰ درصد برای سه سال دوره متوسطه دوم است. زارعی تأکید کرد: بنابراین در کنکور سال ۱۴۰۵ سهم نمرات پایه دهم ۱۰ درصد، پایه یازدهم ۲۰ درصد و پایه دوازدهم ۳۰ درصد خواهد بود.

شهردار، آماده پاسخگویی در موضوع مسکن
 شهردار تهران با بیان اینکه از تحقیق و تفحص از شهرداری تهران استقبال می‌کنیم، بیان کرد: آماده پاسخگویی در موضوع ساخت مسکن هستم.
به گزارش «ایران» علیرضا زاکانی با ارائه گزارش مالی سه ساله شهرداری تهران با موضوع اقتصاد شهری توضیح داد: مبتنی بر قوانین و تعاملاتی که صورت گرفت، بالغ بر 61 همت از بدهی‌های ادعایی بانک‌ها کاهش یافته و به رقم 108 همت رسیده است و شهرداری از یک بدهکار بزرگ بانکی به بدهکار خوش حساب تبدیل شده است. در عین حال تحقیق و تفحص حق مسلم اعضای شورای شهر است که از ما پاسخ بخواهد. بنده هم از این اقدام استقبال می‌کنم.
او یادآور شد: از رئیس شورای شهر درخواست کردم پیش از سفر به سوریه به شورای شهر دعوت شوم و راجع به پروژه مسکن‌سازی پاسخگو باشم و ایشان پذیرفتند اما بعداً اعلام کردند چون تذکری در این باره در شورا داده نشده و روند ماده ۸۳ را طی نکرده غیرقانونی است، این امر قانونی نیست و عملاً امکان پاسخگویی شهردار وجود ندارد. قرار است تا رویه تذکر راجع به پروژه مسکن در شورا انجام شود و پس از آن در شورا برای پاسخگویی حاضر شوم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی