صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

در شیراز انجام شد

حذف دلالان با اجرای طرح «از مزرعه تا سفره»

ایران‌زمین- طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف کمک به معیشت خانوار و جلب نظر شهروندان در سطح کلانشهر شیراز در ۱۷ غرفه منتخب از بازارچه‌های شهرداری شیراز در حال اجراست که در این غرفه‌ها، میوه و صیفی‌جات به قیمت میدان مرکزی میوه و تره‌بار به شهروندان عرضه می‌شود.
بر اساس مصوبه شورای شهر شیراز، غرفه‌ها باید به‌ صورت رایگان در اختیار افراد توانمند و واجد شرایط قرار گیرد و عرضه میوه و صیفی‌جات در این غرفه‌ها 30 درصد پایین‌تر از قیمت مصوب روز صنف باشد. هر چند از اجرای این طرح دو سال می‌گذرد، اما روز گذشته اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرداری شیراز بر تداوم اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف کمک به معیشت خانوار و رضایتمندی شهروندان تأکید کردند.
محمدحسن اسدی، شهردار شیراز گفت: شهرداری این آمادگی را دارد که طرح «از مزرعه تا سفره» را به شکل جامع برای شهروندان اجرا کند اما در بحث تأمین میوه و تره‌بار مورد نیاز باید روی ظرفیت‌های دیگر مجموعه‌ها غیر از شهرداری حساب کرد.
وی افزود: مردم باید در این بازارچه‌ها دسترسی لازم را به محصولات مورد نیاز با قیمت و کیفیت مناسب و سلامت کافی داشته باشند.
اسدی خاطرنشان کرد: علاوه بر جانمایی دو بازارچه بزرگ‌مقیاس عرضه محصولات کشاورزی و مواد غذایی در مناطق ۷ و ۹، به توسعه آن در سایر مناطق نیز توجه خواهد شد.
پژمان شفیعی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز نیز در خصوص اجرای طرح «از مزرعه تا سفره» گفت: این طرح به دستور استاندار فارس از دو سال گذشته در شیراز کلید خورد که برای آن غرفه‌هایی از سوی شهرداری در اختیار تعاون روستایی قرار گرفت.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز تصریح کرد: این غرفه‌ها متعلق به شهرداری است و به صورت رایگان در اختیار افراد توانمندی که می‌توانند تأمین‌کننده‌های خوبی باشند قرار می‌گیرد و آنها ذیل اتحادیه صنف میوه‌فروشان فعالیت می‌کنند.
شفیعی با بیان اینکه فروش روزانه غرفه‌ها بین ۶۰ تا ۸۰ تن است و قیمت فروش اقلام آنها به میزان میدان میوه و تره‌بار است، خاطرنشان کرد: در لایحه شورای شهر آمده است قیمت محصولات این غرفه‌ها باید ۳۰ درصد کمتر از سطح شهر باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی