صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

۷ کارمند گمرک فرودگاه امام(ره)
در بین متهمان پرونده شرکت کروز
 خبر اول اینکه، قاضی صلواتی در حاشیه حضورش در یکی از نواحی دادسرای تهران در جمع تعدادی از خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کروز گفت: پرونده کروز دارای ۲۱۸ صفحه کیفرخواست است که از دادسرای ناحیه ۳۲ اقتصادی صادر شده، پرونده ۶۶ جلد و ۱۸ متهم دارد که ۷ نفر از متهمان کارمندان گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) هستند.
قاضی صلواتی اظهار کرد: در حال حاضر هیأت ۳ نفره کارشناسی شامل یک کارشناس رسمی در رشته امور گمرکی، یک کارشناس رسمی در رشته اقتصاد و بازرگانی و یک کارشناس در رشته حسابرسی و حسابداری برای بررسی پرونده تشکیل شده است.

پیش‌بینی یک رسانه عربی از روابط ایران و چین در دوره پزشکیان
 خبر دیگر اینکه، پایگاه خبری عرب‌نیوز با انتشار گزارشی در خصوص روابط ایران و چین در دوره ریاست جمهوری دکتر پزشکیان نوشت: در ارزیابی آینده روابط ایران و چین، دو سناریوی احتمالی مطرح می‌شود. در سناریوی نخست انتظار می‌رود مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران تمرکز رهبری این کشور را بر همکاری‌ها با قدرت‌های شرقی و بویژه چین حفظ نماید و در عین حال به دنبال پیشبرد نگاه خود مبنی بر گشایش بیشتر روابط با غرب برود.
در سناریوی دوم، روابط اقتصادی بین ایران و چین ممکن است معتدل باقی بماند و چین از ادامه خرید نفت از ایران اطمینان حاصل کند، اما در عین حال روابط را به شکلی محتاطانه پیش ببرد. به رغم اشتیاق ایران به شراکت استراتژیک با چین، پکن ممکن است رویکرد محتاطانه‌تری را به منظور اجتناب از افزایش تنش‌ها با ایالات متحده در پیش بگیرد و در عین حال به روابط با کشور‌های حاشیه خلیج فارس نظیر عربستان و امارات اولویت بیشتری بدهد. چنین سناریویی به معنای کاهش چشمگیر روابط اقتصادی با ایران و تداوم شراکت دو کشور در زمینه‌های کمتر علنی به منظور متوازن ساختن ملاحظات ژئوپلیتیک گسترده‌تر چین خواهد بود.

وارونه‌ نمایی حقایق، در هیأت حقیقت‌یاب سازمان ملل
 دست آخر اینکه،  هیأت به اصطلاح حقیقت‌یاب سازمان ملل به‌تازگی گزارشی از آنچه به‌روزرسانی وضعیت حقوق بشر در ایران از سوی بازرسان منصوب شورای حقوق بشر خوانده شده، منتشر کرده است. افراد عضو این هیأت در جدیدترین گزارش ادعایی خود، بدون اشاره به گزارش کمیته ویژه رسیدگی به ناآرامی‌های یادشده در کشورمان که در سال 1401 رخ داد، تلاش کردند تا روایت موهوم خود را از آن ناامنی‌ها تکرار و طی آن اتهام‌های تکراری را متوجه ایران کنند.
خواسته مطرح‌شده در گزارش ادعایی به‌ اصطلاح هیأت حقیقت‌یاب از ایران نیز قابل تأمل است. خواسته‌ای که به موازات موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای مداخله‌جویان در مسائل قضایی کشور مطرح شده و بارها ازسوی مقام‌های کشورمان با قاطعیت محکوم شده است.
گزارش یاد شده با تلاش برای سیاه‌نمایی علیه ایران، اتهام‌هایی را به کشورمان وارد کرده که پیشتر توسط دستگاه‌های مربوط به آنها از طریق اسناد و مدارک به‌صورت مستند و مبسوط پاسخ داده شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی