صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و پنج - ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

الزام ساماندهی مالیات مضاعف فعالان صنعت ساختمان

حدیث حدادی
خبرنگار


تأمین مواد شیمیایی صنعت ساختمان از جمله مواردی است که در صنعت ساخت و ساز جایگاه ویژه‌ای دارد، از همین رو برآورده کردن انتظارها و برطرف کردن مشکلات فعالان این حوزه می‌تواند بر رونق صنعت ساختمان‌سازی تأثیر بگذارد.

چالش تأمین اجتماعی
اکبر معتضدی رئیس انجمن مواد شیمیایی صنعت ساختمان با بیان این مطلب به «ایران» گفت: یکی ازعمده معضلات فعالان تولید مسکن در کشور چالش‌هایی است که تأمین اجتماعی برای آنها ایجاد می‌کند. در واقع تاکنون تأمین اجتماعی به هر شکلی که خود تمایل داشته قوانین را تفسیر کرده و همین کار منجر به موانعی برای محدودساختن عملکرد فعالان این بخش شده است. لذا وزیر تعاون، کار و اموراجتماعی، در این خصوص باید تدابیری لحاظ  کند تا فعالان این بخش با کمترین مشکل در حوزه تأمین اجتماعی مواجه شوند.

طولانی شدن زمان ثبت سفارش
اکبر معتضدی افزود: از مشکلات دیگر فعالان صنف مواد شیمیایی صنعت ساختمان اعلام قانون‌های شبانه یا تغییر قوانین بدون در نظر گرفتن شرایط اعضای این صنف است که انتظار داریم  وزیرجدید مسکن از تولیدکنندگان و انجمن‌های بخش خصوصی صنعت ساختمان در زمان تصمیم‌گیری‌ها مشورت‌های کارشناسی داشته باشد زیرا وضع قوانین یکطرفه نه تنها به سیستم لطمه می‌زند بلکه روند فعالیت تولیدکننده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. وی تأکید کرد: طولانی شدن زمان ثبت سفارش یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان این صنف است به طوری که تولیدکنندگان صنف مواد شیمیایی صنعت ساختمان گاهی برای ثبت سفارش مواد اولیه و دریافت ارز، 4 تا 5 ماه زمان صرف کرده و در نوبت انتظار می‌مانند. معتضدی تصریح کرد: تولیدکنندگان صنعت ساختمان که با شناسنامه قانونی فعالیت می‌کنند در حوزه قوانین مالیاتی با مشکلات مختلفی مواجه هستند که یکی از آنها مالیات مضاعفی است که برای آنها در نظر گرفته شده است. در دولت‌های گذشته چندین بار این موضوع مطرح و بر اساس توافقات صورت گرفته قرار شد میزان مالیات تولیدکنندگان این صنف کاهش یابد اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. بنابراین از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مالیاتی درخواست داریم شاخص‌های منطقی برای اخذ مالیات مضاعف از فعالان صنعت ساختمان را مدنظر قرار دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی