صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و شش - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و شش - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

ناکامی ضدانقلاب
 در سالگرد جنگ ترکیبی ۱۴۰۱
 خبر اول اینکه، سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از ناکام ماندن پروژه ضدانقلاب در سالگرد اغتشاشات 1401 سخن گفت.
 وی با اشاره به ناکامی ضدانقلاب در سالگرد ناامنی‌های ۱۴۰۱ گفت: جریانات ضدانقلاب و معاند با محوریت سلطنت‌طلبان و منافقین و با کمک رسانه‌های صهیونیستی مانند اینترنشنال، تلاش‌های زیادی کردند و فراخوان‌های مختلفی دادند برای اینکه بتوانند ۲۵ شهریورماه، به بهانه سالگرد جنگ ترکیبی ۱۴۰۱، کشور را دچار التهابات کنند.وی افزود: از جمله اقدامات آنها دعوت از کسبه برای برگزاری اعتصابات در مناطق کردنشین ما بود و حتی کسبه را تهدید کرده بودند که الحمدلله در تمام مناطق کشور با عکس‌العمل منفی مواجه شدند و بازارهای مناطق کردنشین در جنوب آذربایجان غربی و کردستان مشغول فعالیت بودند.
میراحمدی اضافه کرد: افراد معدودی در شهر سقز و دیوان‌دره کسبه‌هایی را که مشغول فعالیت شده بودند تهدید کردند که با حضور دستگاه اطلاعاتی و انتظامی امنیت لازم برای شروع فعالیت این کسبه فراهم شد، بنابراین ما در شهرهای کردنشین کشور هیچگونه همراهی توسط کسبه با جریان‌های معاند و ضدانقلاب را شاهد نبودیم.میراحمدی گفت: در سایر استان‌های کشور نیز هیچگونه تحرکی در این باره شاهد نبودیم.

عدم تعرض به مواضع ایران
 در سوریه
 خبر دیگر اینکه، طی روزهای اخیر تعرضی به مواضع جمهوری اسلامی ایران در سوریه صورت نگرفته است؛ این را رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه بیان کرده است.در همین رابطه سردار مجید خادمی در گفت‌وگویی، درباره بمباران شهر مصیاف سوریه توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این روش تجاوزکارانه‌ای است که صهیونیست‌ها از قبل آن را دنبال و در هر زمانی هم پاسخ آن را دریافت کرده‌اند؛ البته طی روزهای اخیر تعرضی به مواضع جمهوری اسلامی ایران در سوریه صورت نگرفته است.وی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و همچنین کرانه باختری افزود: پس از عملیات طوفان‌الاقصی، فشار کشنده‌ای بر رژیم صهیونیستی وارد شده و آنها برای ادامه حیات ننگین خود در حال دست و پا زدن هستند و در چنین شرایطی، با توجه به ماهیت پلید صهیونیست‌ها، مبادرت آنها به این‌گونه جنایات چندان غیرمنتظره نیست. وی یادآور شد: در کرانه باختری سال‌ها بود که درگیری صورت نمی‌گرفت و سلاحی وجود نداشت، اما امروز می‌بینیم که بخش عمده‌ای از رزمندگان در کرانه باختری مسلح شده‌، امکانات لازم را به دست آورده‌اند و با رژیم صهیونیستی درگیر می‌شوند. این رژیم به‌‌رغم همه فشارهایی که پس از عملیات طوفان‌الاقصی به مردم غزه وارد کرد، نتیجه‌ای نگرفته است و دنیا به جنایات صهیونیست‌ها پی‌برده‌اند.

تأثیر معکوس تحریم‌ها علیه ایران
 دست آخر اینکه، روزنامه امریکایی واشنگتن پست در گزارشی به رویکرد رئیس ‌جمهور جدید ایران در عرصه سیاست خارجی اشاره کرده و نوشته است که مسعود پزشکیان، رئیس ‌جمهور جدید ایران از زمان رسیدن به قدرت این سیگنال را ارسال کرده که علاقه‌مند به تعامل مجدد با غرب است که احتمالاً می‌تواند موجب برقراری مجدد روابط و لغو تحریم‌ها گردد. منابع دیپلماتیک در گفت‌و‌گو با این رسانه امریکایی به تحولات روزهای گذشته مبنی بر طرح ادعاهایی درباره ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه اشاره کرده و گفته‌اند که با وجود شکل‌گیری این فضاسازی‌ها بعید است تلاش‌های پزشکیان برای تقویت مناسبات خارجی ایران را از مسیر خود خارج سازد. در همین راستا یک مقام لبنانی که نخواست نامش فاش شود، گفت: تحریم‌های اخیر به بهانه همکاری موشکی ایران و روسیه بخشی از سیاست فشار دائمی بر ایران است اما اخیراً به نظر می‌رسد که نتایج رو به کاهش و معکوسی به دنبال داشته است.
در حالی که ایران برای ترمیم و تقویت رابطه با جهان غرب اعلام آمادگی کرده بود، موجی از خبرسازی‌ها با هدف ایجاد بحران تازه علیه جمهوری اسلامی و تحت تأثیر قراردادن روند همکاری نظامی آن با روسیه ایجاد شده است. در همین راستا هفته گذشته، بریتانیا، فرانسه و آلمان در بیانیه مشترکی که منتشر کردند، مدعی شدند که ایران با ارسال این موشک‌ها به روسیه در جنگ اوکراین کمک‌رسانی می‌کند. از طرف دیگر به ادعای آنها، تهران در حال افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود می‌باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی