صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و شش - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و شش - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

فساد مُسری است
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به هیچ وجه نباید از مبارزه با فساد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی غافل شویم، گفت: فساد، مُسری است و از درون تهی می‌سازد و چنانچه از امر خطیر مبارزه با فساد غفلت ورزیم، آنگاه کشور و مردم و قوای نظام آسیب می‌بینند.
 حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت نبی‌مکرم اسلام (صلّی‌ اللَّه‌ علیه‌ و آله) و امام جعفرصادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت به امر خطیر مقابله همه‌جانبه با فساد در ساحت‌های گوناگون پرداخت و گفت: قوه قضائیه از بخش‌ها و مجموعه‌های پیشتاز در امر خطیر مبارزه و مقابله با فساد است و به هیچ وجه نباید از مبارزه با فساد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی غافل شویم زیرا فساد، مُسری است و از درون تهی می‌سازد، چنانچه از امر خطیر مبارزه با فساد غفلت ورزیم، آنگاه کشور، مردم و قوای نظام آسیب می‌بینند البته ممکن است در مقاطع و بنا بر اقتضائات مختلف روش‌ها و شیوه‌های مقابله با فساد متفاوت باشد، اما در اصل مقابله با فساد هیچگونه تردیدی وجود ندارد.

اوحدی:
شعر در فرهنگ اسلامی
از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است
 معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمانه با شاعران ایثار و شهادت  به‌مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی با عنوان سرود سرو با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در سالن اجتماعات بنیاد برگزار شد، گفت: شاعران به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس بودند.
به گزارش «ایران»، مهندس سعید اوحدی در این مراسم ضمن خیر مقدم به شاعران فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برگزاری این جلسات شعر خوانی ضروری است و نقش مهم در دگرگونی احوال انسان‌ها دارد. پیامبر اکرم(ص) نیز دیدارهایی با شاعران در دوران صدر اسلام داشتند و مراسم شعرخوانی نیز همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به نقش ارزنده شعر در انتقال پیام‌ها، اظهارداشت: شعر یکی از زیباترین و لطیف‌ترین رشته‌های هنری است. شعر در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه برخوردار است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شعر و شاعران سرمایه برای کشور هستند.

وزیر آموزش و پرورش:
وعده‌های بیخود نمی‌دهیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا مهم‌ترین گفتمان آموزش و پرورش را گفتمان تربیت قرار دهیم، البته راهبران اصلی معلمان و مدیران هستند.
به گزارش مهر، علیرضا کاظمی صبح روز گذشته در مراسم طرح شهید سلیمانی که در مجموعه ورزشی الغدیر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی مدیران ما و مجموعه نظام تعلیم و تربیت برای بازگشایی مدارس در عالی‌ترین سطح خود قرار دارد.
وی بیان کرد: من مسائل آموزش و پرورش را نقطه‌ای رصد می‌کنم و ارتباط میدانی با خط مقدم یعنی مدرسه دارم. مناطق به نسبت سال‌های گذشته در بهترین شرایط در همه بخش‌ها قرار دارد. امسال بهترین شرایط را در حوزه تأمین نیروهای انسانی، کتاب‌های درسی، ثبت‌نام، فضا و تجهیزات خواهیم داشت.  وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به همه شما، مردم و دانش‌آموزان اطمینان می‌دهیم سال تحصیلی را به بهترین شکل ممکن آغاز خواهیم کرد و همه ما و همکاران ما در سطح کشور و دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های این حوزه مهم را به حداقل ممکن برسانیم. تمرکز ما و همکارانمان بر مهم‌ترین مأموریت ما یعنی تعلیم و تربیت است.
 کاظمی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد وعده‌های بیخود ندهیم، گفتمان‌های آسیب‌زا را از فضای تعلیم و تربیت برچینیم، فضای رفاقت، همدلی و مهربانی را در سطح نظام تعلیم و تربیت توسعه دهیم و فضای تعلیم و تربیت را از سیاست‌زدگی دور کنیم. امیدوارم بتوانیم دوره جدیدی از تحول در نظام تعلیم و تربیت را آغاز کنیم.

مدیرکل جذب و گزینش قوه قضائیه:
آزمون قضاوت سال ۱۴۰۳ بزودی
برگزار می‌شود
مدیرکل جذب و گزینش قوه قضائیه گفت: بزودی آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاوت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، علی نظری مدیرکل جذب و گزینش قوه قضائیه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با مراجعه کنندگانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آنها رسیدگی کرد.
مدیرکل جذب و گزینش قوه قضائیه پس از استماع مشکلات و درخواست‌های مراجعه کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آنها دستورات لازم را صادر کرد. وی گفت: بزودی آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاوت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی