صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و شش - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و شش - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

نرخ تورم تولیدکنندگان صنعت کاهش یافت

مرکز آمار ایران اعلام کرد: درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در 12 ماه منتهی مردادماه نسبت به دوره مشابه سال قبل، 25.9 درصد است که نسبت به مدت مشابه دوره قبل که 27.3 درصد بود، کاهش 1.4 درصدی را نشان می‏دهد. مرکز آمار ایران گزارشی از قیمت تولیدکننده بخش صنعت در مردادماه امسال منتشر کرد. بر این اساس شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت 1241.8 است که نسبت به تیر ماه (تورم ماهانه) 6 دهم درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 20.2 درصد افزایش و در 12 ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالیانه) 25.9 درصد افزایش داشته است. در مرداد ماه 1403 درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه قبل تورم ماهانه 6 دهم درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (14 درصد) هشت‏دهم واحد درصد کاهش داشته است.  به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور در مردادماه 1403 نسبت به ماه قبل از آن(تیر ماه) 6 دهم درصد افزایش دارد.
در مردادماه 1403، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 20.2 درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (19.5 درصد)، هفت‏دهم واحد درصد افزایش داشته است.
به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در مرداد ماه 1403 نسبت به ماه مشابه سال قبل، 20.2 درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم نقطه به نقطه با 33.9 درصد مربوط به گروه «ساخت چرم و محصولات وابسته» و کم‏ترین تورم نقطه به نقطه با 6.1 درصد مربوط به گروه «ساخت کک و فرآورده‏های حاصل از پالایش نفت» است. در مرداد ماه 1403، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در 12 ماهه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، 25.9 درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (27.3 درصد)، 1.4 درصد کاهش داشته است.
به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در 12 ماه منتهی به مرداد ماه 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل، 25.9 درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم سالیانه با 47.6 درصد مربوط به گروه «ساخت ماشین‏آلات و تجهیزات طبقه‏بندی نشده در جای دیگر» و کم‏ترین تورم سالیانه با 14.1 درصد مربوط به گروه «ساخت کاغذ و محصولات کاغذی» است.

جستجو
آرشیو تاریخی