صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

ایران در «ایران»

هیچ کلاس درسی در گلستان
بدون معلم نیست
گرگان- مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سال تحصیلی جدید بویژه مدارس ابتدایی، هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نیست.
سیدرضا نظری در مراسم متمرکز جشن شکوفه‌ها در دبستان برکت میرداماد گرگان اظهار کرد: گلستان ۳۸ هزار دانش‌آموز کلاس اولی دارد که ثبت‌نام و سنجش تمامی آنها انجام شده است.
وی بیان کرد: نگاه اول ما در مدارس تربیتی است که برای تحقق این مسأله به حضور اولیا و مربیان در مدارس و رصد و پیگیری امور درسی و تربیتی فرزندان و همکاری برای تحقق برنامه‌های مدرسه نیاز داریم.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هر چهار روز یک مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: کمبود فضای آموزشی در گرگان محسوس است که با هماهنگی‌های انجام شده و طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام، تا پایان مهر ماه سال‌جاری سه واحد آموزشی دیگر به مدارس این شهر افزوده خواهد شد.

دانشجومعلمان به کمک مدارس خوزستان می‌آیند
 اهواز - معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشجومعلمان برای جبران کمبود معلم در استان گفت: درخصوص کمبود معلم باید هماهنگی‌هایی انجام و از ظرفیت حدود ۵۰۰ دانشجومعلم استفاده شود.
عبدالله افرازه شهاوند با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید افزود: آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید شناسایی شوند و در این خصوص اولویت‌بندی آسیب‌ها برای مداخله‌گری درست بسیار مهم است.
وی گفت: اداره کل نوسازی مدارس خوزستان چند پروژه دارد که بیش از 90 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و می‌توان در مدت 20 روز این پروژه‌ها را به بهره‌برداری رساند بنابراین باید تلاش شود تا در هفته اول مهرماه این پروژه‌ها تکمیل شوند و مورد استفاده قرار بگیرند؛ دانشگاه فرهنگیان خوزستان یک هزار تا یک هزار و 500 دانشجو را به استان‌های دیگر می‌فرستد که این مسأله به این دلیل است که دانشجو جذب شده اما جایی برای اسکان و برگزاری کلاس‌های آموزشی ندارد. البته اداره‌کل نوسازی در حال ساخت ساختمان‌های خوبی است که به تزریق اعتبار نیاز دارند. باید تأکید شود اعتبارات مصوب از محل مسئولیت‌های اجتماعی به این سمت برود.

هشدار وقوع سیلاب در مازندران
ساری - هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی محلی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان طی امروز و فردا پنجشنبه هشدار داد. براساس پیش‌بینی هواشناسی آسمان این استان در این مدت با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.
در این هشدار به شهروندان توصیه شده است علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، استقرار یافتن در مناطق مرتفع، از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه‌ها، بستر مسیل و مناطق مرتفع در این مدت خودداری کنند.

زد و خورد در شورای شهر قلعه رئیسی به‌خاطر ریاست
یاسوج- برخی رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی از تنش و درگیری فیزیکی در جلسه شورای شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه خبر داده‌اند که بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت.
یکی از اعضای شورای شهر قلعه رئیسی توضیح داد که درگیری فیزیکی بین اعضا رخ نداد اما یک عضو شورا که همواره مدعی رئیس شدن است این بار هم خواستار تحقق این خواسته بود که باز هم با مقاومت ومخالفت دیگر اعضا مواجه شد.در این جلسه قرار بود هیأت رئیسه و رئیس جدید شورای شهر که پنج عضو دارد، انتخاب شود اما اعضای شورای شهر به تفاهم نرسیدند و برخی رسانه‌ها از درگیری فیزیکی میان اعضا خبر می‌دهند.
حتی «فرشاد کیانی»، یکی از اعضای شورای شهر قلعه رئیسی ضمن تأیید درگیری فیزیکی در جلسه شورای شهر به رسانه‌ها اعلام کرده، در جلسه روز گذشته شورای شهر بحث در خصوص انتخاب هیأت رئیسه، عملکرد و مشکلات شهرداری رخ داد که منجر به درگیری فیزیکی و زد و خورد شد و جلسه شورا نیمه تمام پایان یافت. به گزارش ایرنا این شورا پنج عضو دارد که ۲ عضو آن از جمله کیانی و اورنگ بیشتر مواقع نام شان در لیست حضور و غیاب ثبت نمی‌شود و حاضر نمی‌شوند و به گونه‌ای سه نفر در یک طرف و دو نفر دیگر در یک سمت قرار دارند.
 قلعه رئیسی یکی از شهرهای قدیمی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدمتی هزار و پانصد ساله در بخش چاروسا است.این شهر در فاصله ۷۰ کیلومتری از شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی