از گوشه و کنار ایران

مرد چوپان جانش را سر نجات بزغاله اش گذاشت
 چوپان فداکار که برای نجات جان بزغاله‌اش به داخل استخر کشاورزی پریده بود، غرق شد.
آتشپاد دوم حسن نجمی، معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد گفت: بامداد سه‌شنبه حادثه غرق‌شدگی چوپان در استخر کشاورزی در جاده شاندیز مشهد به مرکز فرماندهی ۱۲۵ اعلام شد و تیم‌های امداد و نجات و غواصی از چهار ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد چوپان ۶۰ ساله برای نجات جان بزغاله‌اش به داخل استخر پریده اما غرق شده است. تیم‌های غواصی و امداد و نجات پیکر این چوپان را از استخر خارج کردند.
 
دست پسر یک‌و‌نیم ساله در چرخ‌گوشت قطع شد
عصر دوشنبه با اعلام مرکز اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) اراک مبنی بر گیر کردن دست کودک ۱۸ ماهه در چرخ‌گوشت، ستاد فرماندهی بلافاصله تیم نجات ایستگاه شماره یک را به محل اعزام کرد. مجتبی خراجی، سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: با حضور در اتاق عمل بیمارستان ولیعصر(عج) پس از بررسی وضعیت دست کودک، با استفاده از ابزارهای تخصصی اقدام به برش و رهاسازی دست کودک کردند اما به دلیل شدت جراحت در حادثه، دست راست پسربچه قطع شد.
سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: انتظار است والدین وسایل خطرناکی نظیر چرخ‌گوشت، سبزی خرد‌کن، اتو و چاقو را از دسترس کودکان دور کرده و از به‌کار بردن این وسایل در حضور کودکان خودداری کنند چراکه تجربه نشان داده اطفال به علت کنجکاوی گاهی با یک حرکت ناگهانی و غیرمنتظره جان و سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.
 
قتل داماد شیشه‌ای به دست پدرزن
مرد میانسال وقتی متوجه شد داماد معتادش قصد دارد سر فرزند 2 ساله‌اش را ببرد با او درگیر شد و در دفاع از خود، او را به قتل رساند.
سرهنگ پیمان گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری خانوادگی منجر به قتل که بین داماد و پدرزن در یکی از مناطق کرج صورت گرفت، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۷ مهرویلا قرار گرفت. مأموران تحقیقات خود را آغاز کرده و مطلع شدند متهم به قتل، پدرزن مقتول است و در یک جر و بحث و درگیری پس از آنکه مقتول با چاقو به سمت پدرزنش حمله‌ور شده، در یک کشمکش، مقتول از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته و با وجود اعزام اورژانس به محل حادثه، جان خود را از دست داده است.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج تصریح کرد: مأموران با اقدامات فنی موفق شدند هویت قاتل را که فردی ۵۹ ساله بود شناسایی و او را دستگیر کنند. وی در بازجویی اولیه ضمن اعتراف به قتل اظهار داشت: دامادم به علت مصرف مواد مخدر شیشه قصد بریدن سر فرزند دو ساله خود را داشت که مانع شدم ولی او ناگهان به من حمله‌ور شد و در یک کشمکش چاقو به سینه‌اش اصابت کرد و جان خود را از دست داد.
 
مرگ زن و مرد جوان زیر آوار
ریزش آوار در جاده روستای ابراهیم‌آباد اراک جان ۲ نفر را گرفت.
بهروز ایران‌نژاد، مدیر مرکز حوادث فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گزارش تلفنی ریزش آوار در جاده ابراهیم‌آباد به سمت سهل‌آباد به واحد ارتباطات اورژانس اعلام شد که بلافاصله پرسنل ۲ تیم فوریت پزشکی به محل حادثه اعزام شدند. پس از رسیدن کارشناسان اورژانس به محل حادثه و بررسی مصدومان، مشخص شد یک زن ۲۵ ساله و یک مرد ۴۵ ساله به علت شدت جراحت وارده ناشی از ریزش آوار در دم جان باخته‌اند.
 
افشای راز مرگ مرد جوان در جاده کمربندی
راز مرگ مرد جوانی که جسدش در جاده کمربندی بهشهر پیدا شده بود، پس از یک هفته با اظهارات یک شاهد فاش شد.
سرهنگ علی‌اکبر قلی‌پور، فرمانده انتظامی بهشهر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در تاریخ ۲۳ شهریورماه مبنی بر کشف جسد مردی در کمربندی بهشهر، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت. مأموران با حضور در محل حادثه و بررسی‌های اولیه دریافتند جسد متعلق به مردی حدوداً ۳۲ ساله است. بنا به اظهارات خانواده این مرد، وی از تاریخ ۲۲ شهریورماه از خانه بیرون رفته و ناپدید شده بود. با بررسی‌های میدانی و تحقیقات از یک شاهد عینی مشخص شد علت این حادثه تصادف با یک تریلی بوده که راننده تریلی شناسایی و احضار و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
 
دستگیری سارقان ساختمان‌های نیمه‌ساز
سه سارق سابقه‌دار هنگام سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره در گچساران دستگیر شدند.
سرهنگ ارسلان خادمیان، فرمانده انتظامی گچساران گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت ساختمان‌های نیمه‌کاره (مشاعات) در سطح شهرستان گچساران، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی و با انجام گشتزنی‌های هدفمند، سه سارق را حین سرقت از ساختمانی نیمه‌ساز شناسایی و دستگیر کردند.
خادمیان تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۲۱ فقره سرقت در سطح شهرستان گچساران اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.
 
کشف شمش های طلا در مرز تایباد
فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کشف محموله شمش طلا به وزن 9 کیلو و 550 گرم توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد خبر داد.
  سردار «مجید شجاع» در تشریح این خبر، گفت: مرزبانان مستقر در ایست و بازرسی گروهان مرزی 17 شهریور هنگ مرزی تایباد، حین کنترل خودروهای سواری در مسیر ورود به کشور به یک دستگاه خودرو سواری ون مظنون شدند و آن را متوقف کردند. مرزبانان در بازرسی از خودروی مذکور، موفق به کشف تعداد 34 قطعه فلز طلا به وزن 9 کیلو و 550 گرم شدند.
 فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با اشاره به دستگیری یک نفر متهم و توقیف خودروی مذکور، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی شمش‌های مکشوفه را 349 میلیارد و 148 میلیون ریال برآورد کردند که به همراه خودرو و طلای مکشوفه تحویل مراجع ذی صلاح شدند.
 
پایان شرارت‌های دو قاچاقچی مسلح در شیروان
 دو قاچاقچی مسلح مواد مخدر در عملیات ویژه پلیس و سپاه با پنج کیلوگرم هروئین دستگیر شدند.
سرهنگ مجید یگانه‌پور، فرمانده انتظامی شهرستان شیروان اظهار کرد: در پی انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مأموران انتظامی شهرستان شیروان با همکاری سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و پلیس اطلاعات انتظامی استان، دو نفر که در زمینه فروش مواد مخدر صنعتی فعالیت می‌کردند شناسایی شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند. با سرعت عمل مأموران، این افراد شناسایی و در یک عملیات دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان، پنج کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع هروئین، یک قبضه اسلحه کلت کمری و ۴۰ عدد فشنگ جنگی کشف و ضبط شد. همچنین در این رابطه ۷۵۰ عدد سکه تقلبی کشف شد و متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی