صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

تقدیم پیام پوتین به پزشکیان
توسط دبیر شورای امنیت ملی روسیه
«سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز گذشته بر‌اساس دستور «ولادیمیر پوتین» و به‌منظور پیگیری توافقات انجام شده در سفر علی‌اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان به سن‌پترزبورگ، وارد تهران شد.
مسعود پزشکیان در دیدار سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه با اشاره به سوابق سازنده روابط دو کشور تصریح کرد: دولت چهاردهم همکاری‌ها و اقدامات در حال انجام در مسیر ارتقای سطح روابط دو کشور را با جدیت دنبال خواهد کرد.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تعمیق و تقویت روابط و همکاری‌ها میان ایران و روسیه را باعث کاهش اثربخشی تحریم‌ها و اقدامات ناعادلانه علیه دو کشور دانست و افزود: روابط میان تهران و مسکو در مسیری دائمی، مستمر و ماندگار توسعه خواهد یافت.
پزشکیان با اشاره به اظهارات دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه درباره تمهید مقدمات دیدار رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران بریکس در قازان اظهار امیدواری کرد که در این دیدار درباره همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه و از جمله در قالب بریکس و شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت‌و‌گوها و توافقات ثمربخشی داشته باشند.
سرگئی شویگو نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور کشورش از وی خواسته این پیام را به مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران انتقال دهد که موضع روسیه برای همکاری در مسائل منطقه‌ای با ایران تغییر نکرده است، گفت: آقای پوتین بی‌صبرانه منتظر ملاقات با جنابعالی در حاشیه اجلاس سران بریکس در قازان روسیه است.
شویگو همچنین در دیدار با علی‌اکبر احمدیان همتای ایرانی خود نیز ضمن مروری بر توافقات صورت گرفته، بر حمایت مجدد از سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص کریدورها و مسیرهای مواصلاتی با جمهوری آذربایجان تأکید کرد.

با صدور حکمی از سوی رئیس‌جمهور صورت گرفت
انتصاب دکتر علاءالدین رفیع‌زاده
به ریاست سازمان اداری و استخدامی
دکتر مسعود پزشکیان در حکم انتصاب دکتر علاءالدین رفیع‌زاده به ریاست سازمان اداری و استخدامی آورده؛ امید است با اتکال به خداوند متعال و در چهارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیأت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.
متن حکم رئیس‌جمهور به شرح زیر است:
جناب آقای علاءالدین رفیع‌زاده، به استناد اصل یکصد و بیست و ششم قانون اساسی و با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی، به موجب این حکم جنابعالی را به سمت «معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور» منصوب می‌نمایم.
امید است با اتکال به خداوند متعال و در چهارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله‌ العالی) با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیأت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید.
توفیق آن‌جناب را در انجام شایسته وظایف محوله از درگاه خداوند سبحان خواستارم.
 
معاون جدید هماهنگی و پیگیری
نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شد
محمدجعفر قائم‌پناه سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری طی حکمی مجید فراهانی را به سمت «معاون هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری» منصوب کرد.
معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در این حکم آورده است: امیدوارم با توجه به نقش و اهمیت هماهنگی و پیگیری مصوبات اقتصادی، زیربنایی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی نهاد و ارائه گزارش‌های مدوّن و بموقع از نحوه پیشرفت و نتایج مصوبات سفرهای استانی و ضرورت توجه به گفتمان و تأکید رئیس‌جمهور محترم بر وفاق در کلیه امور، انتظار دارد با تشریک مساعی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و نیروهای کارآمد و تعامل مؤثر با کلیه مدیران نهاد و دستگاه‌های اجرایی، وفق قوانین و مقررات موجود از جمله برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت کشور و وظایف و مأموریت‌های تخصصی آن، منشأ اثر و خدمات سازنده باشید.

جستجو
آرشیو تاریخی