صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

حوادث جهان

8 کشته در ریزش ساختمان 7 طبقه
آژانس ملی مدیریت بلایای طبیعی سیرالئون تأیید کرد که حداقل ۸ نفر پس از ریزش یک ساختمان 7 طبقه در فری تاون، پایتخت سیرالئون، کشته شدند. به گزارش الجزیره، این سازمان گفت شش بازمانده از زیر آوار نجات یافته‌اند، در حالی که بسیاری از افراد در زیر آوار گیر افتاده‌اند. به گفته شاهدان عینی، این ساختمان برای مقاصد مسکونی و تجاری استفاده می‌شده است. آژانس ملی مدیریت بلایای طبیعی تلاش همه جانبه‌ای را برای بازیابی قربانیان بیشتری که در زیر سازه فروریخته گیر کرده‌اند انجام می‌دهند و مقامات تحقیقات در مورد علت فاجعه را آغاز کرده‌اند.

غرق شدن کشتی باری با 5 کشته
 غرق شدن یک کشتی باری در سواحل ایالت پرنامبوکو در شمال شرقی برزیل، جان 5 نفر را گرفت.  به گزارش آسوشیتدپرس، رسانه‌های محلی گزارش دادند که پس از غرق شدن یک کشتی باری در سواحل ایالت پرنامبوکو در شمال شرقی برزیل، حداقل ۵ نفر ناپدید شدند و ۴ نفر دیگر زنده نجات یافتند. این قایق که «کنکوردیا» نام دارد، در ۱۵ کیلومتری ساحل پونتا داس پدراس در شهرداری گویانیا غرق شد.
صاحب این قایق، آنتونیو گونکالوس گفت که این قایق با ظرفیت حمل ۱۸۰ تن، مصالح ساختمانی و مواد غذایی را به فرناندو دنورونها حمل می‌کرد.

انفجار مهیب در خط لوله گاز تگزاس
مقامات ایالت تگزاس در امریکا اعلام کردند انفجار در خط لوله گاز در نزدیکی یک بزرگراه به آتش‌سوزی وسیعی منجر شد که شعله‌های آن به یک پارک ملی سرایت کرد و برای شماری از ساکنان منطقه نیز دستور تخلیه صادر شد. به گزارش ای‌بی‌سی‌، این انفجار مهیب در خط لوله گاز طبیعی و پس از عبور یک وسیله نقلیه از حصار و برخورد با دریچه‌های بالای سطح زمین آغاز شد. رسانه‌های امریکایی خبر دادند حریق ناشی از این انفجار از بخش‌هایی از پارک ملی «دیر» (پارک گوزن‌ها) آغاز شد و شعله‌های آتش به دلیل پوشش گیاهی به سرعت در منطقه منتشر شده است.
کارشناسان اعلام کرده‌اند تا اطفای کامل حریق امکان بررسی علت آتش‌سوزی و انفجار ممکن نیست. نزدیک به ۱۰۰۰ خانه در منطقه تخلیه شدند و دستور آماده‌سازی چندین سرپناه از جمله در مدارس صادر شده است. مقامات گفته‌اند این انفجار تلفاتی نداشته و فقط یک آتش‌نشان دچار جراحات جزئی شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی