اخبار

آغاز لیگ برتر هندبال از ۱۶ مهر
فصل جدید لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور از ۱۶مهر آغاز می‌شود. طبق اعلام کمیته مسابقات در برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته سی‌وهفتمین دوره لیگ از دوشنبه 16مهرماه با پنج دیدار سنگ‌آهن بافق- فولاد نوین، نیروی زمینی کازرون- صنعت مس کرمان، فولاد مبارکه سپاهان- آلومینیوم اراک، زغال سنگ طبس- شهید چمران لارستان و گیتی پسند- نفت و گاز گچساران شروع می‌شود.


تساوی مقصودلو با کارلسن
در ادامه المپیاد جهانی شطرنج در بخش مردان، ایران تیم نروژ را با وجود حضور مرد شماره یک جهان در کمال ناباوری اهالی شطرنج جهان شکست داد و در بخش بانوان تیم ملی کشورمان مقابل شیلی یک پیروزی قاطعانه به دست آورد. پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، بردیا دانشور و پویا ایدنی در دور ششم مقابل حریفان نروژی دست‌ به مهره شدند، در این دیدارها شطرنج‌بازان کشورمان با پیروزی پویا ایدنی و تساوی مرد شماره یک ایران پرهام مقصودلو مقابل مرد شماره یک جهان مگنس کارلسن و درخشش دیگر شطرنج‌بازان توانستند با نتیجه 5/2 بر 5/1 بر تیم قدرتمند نروژ غلبه کند. تیم بانوان هم با ترکیب مبینا علی‌نسب، وصال حامدی‌نیا، ستایش کریمی و پروا بهزادنظیف مقابل تیم ملی شیلی دست به مهره شدند که تیم ایران توانست با نتیجه ۴ بر صفر حریف را شکست دهد.


رقابت پینگ‌پنگی‌ها در زنجان
مسابقات تنیس روی میز قهرمانی امیدهای ایران در آکادمی شهید رضوی مجموعه مادران و کودکان زنجان آغاز شد. ۱۳۲شرکت‌کننده به مناسبت گرامیداشت شهدای خدمت به مصاف هم رفتند که ۱۶ نفر برتر آن  در مسابقات رده‌بندی دسته برتر امید پسران در پنجشنبه و جمعه  با هم رقابت می‌کنند.


پیرعباسی به هیأت بسکتبال خوزستان برگشت
با رأی دادگاه حکم فدراسیون بسکتبال و اداره ورزش و جوانان خوزستان مبنی بر برکناری رئیس هیأت بسکتبال این استان باطل شد. مجتبی پیرعباسی، رئیس هیأت بسکتبال استان خوزستان که طی حکم اداره ورزش و جوانان استان با محوریت فدراسیون بسکتبال، 2 سال از سمت خود کنار گذاشته شده بود، با پیگیری‌های قضایی و رأی دادگاه مبنی بر ابطال حکم برکناری، به سمت خود بازگشت. دادگاه با ابطال این حکم آن‌را غیرقانونی خواند و پیرعباسی طی رأی نهایی دادگاه تا 16/ 8/ 1404، رئیس قانونی هیأت بسکتبال استان خوزستان باقی می‌ماند. در رأی دادگاه به موارد خلاف قانون از جمله بی‌اطلاعی مجمع با 17 عضو آن از حکم صادره توسط فدراسیون و اداره ورزش استان اشاره شده است.
 

نماینده مشهد، قهرمان نت‌بال
اولین دوره مسابقات قهرمانی نت‌بال بانوان پس از سه روز رقابت ۱۵تیم با قهرمانی نماینده خراسان رضوی به پایان رسید. این رقابت‌ها از شنبه در اصفهان با حضور 15 تیم از 14 استان آغاز شد و بعد از رقابت سه‌روزه و برگزاری 28بازی، اولین جام قهرمانی به تیم تاب‌سام خراسان رضوی رسید. در دیدار فینال مسابقات تیم‌های خراسان رضوی و فارس به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری 44-28 همراه بود و اولین جام قهرمانی نت‌بال به شهر امام رضا(ع) رفت. پیش از این مسابقه، در دیدار رده‌بندی سپاهان با نتیجه 48-21 تیم کرمانشاه را شکست داد و به مقام سومی این مسابقات رسید.
 

بازگشت روئینگی‌های جوان از چین
ملی‌پوشان جوان روئینگ بعد از درخشش در قهرمانی آسیای چین  به ایران بازگشتند. تیم ایران که با ترکیب فاطمه مجلل، کیمیا زارعی، مهنا حاجی‌حسینی، ساقی ملکی و امیر رضا عبدالی  و با هدایت فرزین رضایی مربی و نازنین رحمانی کمک‌مربی در ۵ ماده  در رقابت‌ها حضور داشت،  با 3طلا و یک نقره موفق شد عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. روئینگی‌های جوان که مأموریت‌شان در چین به پایان رسیده بود بامداد دیروز به کشور برگشتند.


تیم گلف در رقابت‌های رنکینگ جهانی
تیم گلف پسران زیر ۱۸ سال ایران از امروز در مسابقات رنکینگ جهانی به رقابت می‌پردازد. در این رقابت‌ها ورزشکاران کشورمان با ۱۲۷ بازیکن از کشورهایی نظیر ژاپن، کره‌جنوبی، چین، ویتنام، چین‌تایپه، فیلیپین، تایلند، هند، پاکستان، عربستان، امریکا، آلمان، اندونزی، سنگاپور و مالزی رقابت می‌کنند. تیم کشورمان با قیس صفری‌زاده، سوشیانت صادقی و اوستا نصیری‌نیکو به مالزی رفته است. این پیکارها تا 29شهریور در سلانگور مالزی برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی