صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۶

وزیر آموزش و پرورش:

کمبود معلم برای کلاس‌اولی‌ها نداریم

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساعت شروع کار مدارس همانند سال گذشته است، گفت: کمبود معلم برای کلاس اول ابتدایی نداریم و اگر هم باشد بلافاصله تأمین نیرو می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز گذشته در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه تلاشمان را برای ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام داده‌ایم و تمهیداتی را که لازم است برای این دانش‌آموزان از جمله کتاب درسی، معلم، فضای آموزشی و زیباسازی فضا مهیا کرده‌ایم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رشد دانش‌آموزی داریم اما اینکه این رشد منجر به ایجاد کلاس شود، احتمالاً نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد و باید کلاس‌ها شکل گیرد.
کاظمی یادآور شد:هم‌اکنون تقریباً ۹ میلیون دانش‌آموز در دوره ابتدایی داریم و چیزی حدود یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی هم در سامانه ثبت‌نام شده‌اند که احتمالاً تعدادی از دانش‌آموزان اتباع هستند که مشکل داشته و هنوز نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند.
وی با بیان اینکه برآورد ما این است که نهایتاً دانش‌آموزان پایه اول بعد از پایان ثبت‌نام‌ها به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسند، اظهار کرد: پوشش تحصیلی ما در این مقطع و در این دوره در سطح بسیار بالا و مطلوبی قرار دارد و نسبت به سال‌های گذشته شرایط بسیار بهتر و مطلوب‌تری داریم.
کاظمی افزود: در دوره‌ای از رشد دانش‌آموزی قرار داریم، دانش‌آموزان ما از چند سال قبل که بیش از ۱۲ میلیون بوده اکنون به ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور رسیده است و این رشد  احتمال دارد الزاماً منجر به تشکیل کلاس نشود اما در بعضی نقاط ممکن است باعث تشکیل کلاس درس شده و تراکم کلاس‌های درس افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: افرادی که در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، تقریباً در همان تعداد کتاب‌های درسی خود را دریافت کرده‌اند، توصیه کرده‌ایم خانواده‌هایی که کتاب‌های درسی را ثبت‌نام نکرده‌اند، هم‌اکنون این کار را در سامانه انجام دهند و ما در اسرع وقت کتاب‌های درسی را به آنها می‌رسانیم و خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن جوانه‌ها برای دانش‌آموزان پایه هفتم نیز برگزار می‌شود، درباره کمبود معلم اظهار کرد: همه مدیران مدارس اولویت خود را به پایه اول ابتدایی قرار داده‌اند.
کاظمی اضافه کرد: کلاس اول اساسی‌ترین دوره‌ای است که شکل می‌گیرد و بعید می‌دانم کمبود معلمی در این پایه داشته باشیم اما اگر کسری هم وجود داشته باشد، به سرعت جبران می‌کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی