صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هفت - ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اخبار

مذاکره ایران و روسیه برای تکمیل کریدورهای
راه‌آهن شمال- جنوب
وزیر راه و شهرسازی کشورمان و دستیار ارشد رئیس‌جمهور روسیه درباره تکمیل کریدورهای حمل‌ونقل و راه‌آهن شمال- جنوب مذاکره و گفت‌وگو کردند. ایگور لویتین دستیار ارشد رئیس‌جمهور روسیه و نماینده ویژه وی، در دهمین سفر خود به ایران در دیداری با «فرزانه صادق» وزیر راه و شهرسازی ایران، درباره تکمیل کریدورهای حمل‌ونقل و راه‌آهن شمال- جنوب گفت‌وگو کرد. این دیدار بخشی از تلاش‌های دو کشور برای تقویت همکاری‌های زیرساختی و توسعه مسیرهای حمل‌ونقل بین‌المللی است که نقش کلیدی در بهبود ارتباطات اقتصادی و تجاری منطقه‌ای ایفا می‌کند. لویتین که سابقاً هشت سال وزیر راه روسیه بود، از اهمیت لجستیک حمل‌و‌نقل ریلی سخن گفت. وزیر راه و شهرسازی ایران نیز در این دیدار بر ضرورت استفاده حداکثری تجاری از ظرفیت‌های ریلی موجود تأکید کرد. این اَبرپروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های ریلی کشور است که ما را از طریق جمهوری آذربایجان به روسیه و کشورهای اروپایی وصل می‌کند.

تداوم احیای واحدهای راکد و اتمام پروژه‌های اشتغالزا
در نشست هم‌اندیشی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی، به‌منظور احیای واحدهای تولیدی راکد و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشتغالزای استان‌ها بحث و تبادل‌نظر شد.
نشست هم‌اندیشی «احمد میدری» وزیر تعاون با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با دستورکار بررسی روند اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اشتغالزا در استان‌ها و احیای واحدهای تولیدی راکد برگزار شد.
در این نشست که با حضور نمایندگان برخی تشکل‌های اقتصادی و رؤسای اتحادیه‌های کشوری برگزار شد، درباره چگونگی جلب مشارکت بخش خصوصی برای احیای واحدهای تولیدی در کشور بحث و تبادل‌نظر شد.
نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد همگرایی ملی در حوزه توسعه عدالت و رشد اقتصادی در استان‌ها، دیدگاه‌های خود را در خصوص تسهیل اجرای این برنامه مطرح کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی