از گوشه و کنار ایران

دستگیری عامل شهادت مأمور پلیس شادگان
 عامل اصلی شهادت مأمور پلیس پاسگاه آبشار شادگان پس از 3 ماه زندگی مخفیانه دستگیر شد.
عصر 31 خرداد امسال مأموران گشت پاسگاه انتظامی آبشار شادگان حین گشت‌ در یکی از مناطق شهرستان بودند که دو نفر راکب موتورسیکلت به سمت خودروی پلیس اقدام به تیراندازی کردند. افراد مهاجم با رهاکردن موتورسیکلت و سلاح کلاشینکف از محل متواری شدند. اما استوار یکم کامران مسعودی‌تبار که دراین عملیات مجروح شده بود، پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
با گذشت حدود 3 ماه از این حادثه سردار حجت سفیدپوست جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری عاملان شهادت این مأمور پلیس خبر داد و اظهار داشت: مأموران پلیس از همان دقایق نخست شهادت این مأمور پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که قاتلان پس از درگیری با گشت انتظامی متواری شده‌اند و به شهرستان‌های همجوار فرار کرده‌اند که با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه قاتل اصلی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه او را هنگام خروج از استان دستگیر کنند. همدست وی در این شرارت قبلاً در عملیاتی دیگر دستگیر شده بود.

نجات زندانی محکوم به مرگ پس از 22 سال
زندانی محکوم به قصاص نفس که ۲۲ سال در حبس بود، با گذشت اولیای دم، از دار مجازات رهایی یافت.
دکتر عباس پوریانی، رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در راستای پویش‌ «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» و در اجرای شاخص‌های موضوع الگوی تعالی دادگستری در حوزه حل اختلاف، این زندانی پس از ۲۲ سال حضور در زندان، با اعلام گذشت از سوی اولیای دم، از تحمل مجازات، رهایی یافته و به آغوش جامعه و خانواده خود بازگشت.
رئیس کل دادگستری مازندران افزود: این فرد به لحاظ مباشرت در یک فقره قتل عمد و مشارکت در پنج قتل عمد دیگر در شهرهای ساری و قائمشهر، از سال ۱۳۸۱، در زندان حضور داشته است.
 
کشف 245 کیلو تریاک از سمند قاچاقچیان
  آتش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین درگیری مسلحانه، سوداگران مرگ را در انتقال محموله ۲۴۵ کیلوگرم تریاک ناکام گذاشت.
سرهنگ رضا فیروزبخت فرمانده انتظامی جیرفت گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جیرفت هنگام پایش خودروهای عبوری در محور جیرفت- اسفندقه به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. با ظن قوی مأموران که این خودرو راه پاک کن
 است در حین بازرسی از خودرو، یک دستگاه خودروی سمند به سرنشینی ۲ نفر وارد ایست بازرسی مأموران شده و راننده به محض رؤیت مأموران فرار کرد.این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران خودروی سمند را مورد تعقیب قرار دادند که سرنشینان مسلح خودرو اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند، اما در مواجهه با سرعت عمل و برتری آتش مأموران با برجا گذاشتن خودروی حامل مواد مخدر از صحنه متواری شدند. در بازرسی از خودروی سمند ۲۴۵ کیلوگرم تریاک کشف شد و در این عملیات ۲ دستگاه خودرو و ۲ نفر متهم دستگیر شدند.
 
سوختن 3 مرد جوان در خودروی شوتی
واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق منجر به مرگ 3 مرد جوان شد.
سروان ابوذر شیخی‌پور رئیس پلیس‌ راه عنبرآباد در جنوب کرمان در تشریح جزئیات سانحه منجر به آتش‌سوزی در این شهرستان گفت: علت وقوع آتش، حمل سوخت قاچاق بوده که ناتوانی راننده در کنترل خودرو ناشی از حمل بار غیرمتعارف، سبب واژگونی و در نتیجه آتش گرفتن شد که سه نفر را به کام مرگ کشاند. این تصادف روز سه‌شنبه در جاده فرعی روستایی «ده‌رضا» از توابع عنبرآباد رخ داد که بلافاصله عوامل پلیس در محل حاضر شدند. در این خودرو ۲ برادر با پسر عموی خود حضور داشتند که اهل دلگان استان سیستان و بلوچستان بوده و به مقصد (دلگان) در حال حرکت بودند که خودرو از مسیر حرکت خود خارج شده و پس از به جا گذاشتن ۸۰ متر آثار کشیدگی لاستیک و چند مرحله ریزش سوخت حین واژگونی در حاشیه جاده انرژی آن تخلیه و متوقف شد. در اثر این تصادف سه نفر از سرنشینان خودرو کاملاً در آتش سوختند.
وی ادامه داد: هر چند نظارت‌های پلیس برای برخورد و توقیف این خودروها در جاده‌ها تشدید شده است، اما شوتی‌سوارها آنچنان بی‌محابا در جاده‌ها با سرعت‌های جنون‌آمیز رانندگی می‌کنند که جان خودشان و دیگران را به خطر می‌اندازند.

 پایان فرارعاملان قتل 6 روستایی در اهواز
 عاملان درگیری مسلحانه و قتل ۶ نفر در یکی از روستاهای شهرستان اهواز دستگیر شدند.
سرهنگ سیروس دریکوند رئیس پلیس آگاهی خوزستان گفت: در پی وقوع درگیری مسلحانه در یکی از روستاهای حومه شهرستان اهواز که منجر به قتل ۶ نفر از طرفین شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت. ضمن محاصره روستا با همکاری عوامل انتظامی، ۲۷ نفر از طرفین درگیری دستگیر و با قرار صادره روانه زندان شدند. به دنبال دستگیری تعدادی از عاملین اصلی قتل‌ها، کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی و به کارگیری منابع محلی پنج نفر از عاملان اصلی درگیری را شناسایی و دستگیر کردند.رئیس پلیس آگاهی خوزستان اظهار کرد: متهمان به درگیری مسلحانه منجر به قتل با انگیزه اختلافات قبلی اعتراف کرده و با قرار مناسب روانه زندان شدند. از مخفیگاه آنها ۲ قبضه سلاح کلاشینکف و ۲ قبضه سلاح شکاری به کاررفته در این درگیری و قتل کشف و ضبط شد.

جستجو
آرشیو تاریخی