حوادث جهان

مرگ 2 کودک هندی در انفجار کارخانه ترقه‌سازی
 دست‌کم ۵ نفر از جمله دو کودک در یک کارخانه ترقه‌سازی در شمال هند کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش ایندیاتودی، پلیس روز چهارشنبه اعلام کرد این انفجار در منطقه ناوشرا در شیکوه‌آباد در منطقه فیروزآباد، در حدود ۲۷۵ کیلومتری غرب لکنو، پایتخت اوتارپرادش رخ داد.
به گفته پلیس، خانه‌ای که نزدیک این کارخانه بود، بر اثر انفجار فروریخت. پنج نفر از جمله دو کودک در انفجاری که در کارخانه رخ داد، کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند. مجروحان بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند. پلیس در این زمینه پرونده‌ای تشکیل داده و دستور تحقیقات درمورد این انفجار را صادر کرده است.
انفجارهای تصادفی در کارخانه‌ها و مغازه‌های فشفشه هندی رایج است، زیرا مالکان معمولاً استانداردهای ایمنی را نادیده می‌گیرند.
 
انفجار  یک پالایشگاه  بزرگ در یونان
چهار نفر بر اثر آتش‌سوزی در مجتمع پالایشگاهی «موتور اویل» در نزدیکی شهر کورینث، ۷۰ کیلومتری غرب آتن، زخمی شدند.
به گزارش یورونیوز، آتش‌نشانی بلافاصله آتش را تحت کنترل گرفت، اما آتش‌نشانان برای خاموش کردن نقاط داغ باقی‌مانده و جلوگیری از خطر آتش‌سوزی مجدد به کار خود ادامه می‌دهند.مقامات به ساکنان منطقه توصیه کردند که برای احتیاط به‌دنبال انفجار در تأسیسات، از منطقه خارج شوند. توده غلیظی از دود سیاه در منطقه پخش شد و تردد در نزدیکی پالایشگاه را مختل کرد.پالایشگاه کورینث در بیانیه‌ای اعلام کرد که علت این حادثه ناشناخته است. موتور اویل یک گروه بزرگ صنعت نفت در یونان است که در پالایش و تجارت نفت تخصص دارد.
 
7 کشته در آتش‌سوزی‌های پرتغال
آتش‌سوزی‌های جنگلی همچنان در حال نابودی مرکز و شمال پرتغال است و تاکنون حداقل هفت نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.
بنابر گزارش یورونیوز، هوای گرم بیش از ۵۰ ناحیه شهری در ۹ منطقه اصلی کشور پرتغال را به سمت تشدید خطر آتش‌سوزی‌های طبیعی سوق داده و مهار آتش را دشوار کرده است. رسانه‌های اروپایی می‌گویند حوادث مرتبط با این آتش‌سوزی‌ها جان دست‌کم هفت نفر را گرفته که سه نفر از آنان آتش‌نشان بوده‌اند و همچنین حدود ۴۰ نفر مصدوم شده‌اند.
این گزارش حاکی است در برخی مناطق، خانه‌ها تخلیه شده‌اند و طبق برآوردهای اولیه، بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی اصلی پرتغال در آتش سوخته است.مقامات محلی می‌گویند آتش در اکثر مناطق شهری عملاً مهار شده اما بیش از ۴۰ خانه تحت تأثیر شعله‌های آن قرار گرفته‌اند و برخی از جاده‌ها همچنان مسدودند.
 
طوفان «یاگی» در میانمار 230 قربانی گرفت
رسانه‌های دولتی میانمار می‌گویند سیل و رانش زمین ناشی از بقایای طوفان «یاگی» منجر به کشته‌ شدن بیش از ۲۳۰ نفر در چندین منطقه از این کشور شده است.
به گزارش الجزیره، خسارات گسترده در منطقه وسیعی از جمله «نایپیداو»، پایتخت گزارش شده است. همچنین تلاش‌ها برای جست‌وجو و نجات بیش از ۷۰ ناپدید ادامه دارد.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تخمین می‌زند که بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سراسر کشور تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند. کمبود غذا، آب آشامیدنی و سرپناه‌های موقت همچنان وجود دارد. طوفان یاگی خدمات مخابراتی و اینترنت را مختل کرده و عملیات بشردوستانه با مشکل مواجه شده‌ است.
 
کشف فسیل‌های تاریخی زیر ساختمان یک دبیرستان
کارگران در حیــــن ساخت‌وســـــاز یک دبیـــــــــرستــــان در لس‌آنجلس امریکا، فسیل‌های حیوانات دریایی ماقبل تاریخ، از جمله بقایای مگالودون و ماهی آزاد دندان‌خنجری را پیدا کردند.
دانش‌آموزان دبیرستان «ســـــن پــــــــدرو» در لس‌آنجلس، بدون آنکه بدانند، روی یک گنجینه عظیم فسیلی درس می‌خواندند.
وین بیشاف، مدیر منابع فرهنگی شرکت «انویکام کورپ»، که مسئولیت جمع‌آوری این فسیل‌ها را برعهده داشت، گفت: «پیش از این، در هیچ نقطه‌ای از کالیفرنیا، چنین تراکمی از فسیل‌ها در یک مکان کشف نشده بود.»
او همچنین افزود: «این بزرگ‌ترین گنجینه استخوان‌های موجودات دریایی است که تاکنون در شهرستان‌های لس‌آنجلس و اورنج، شهری در حدود ۵۲ کیلومتری جنوب شرقی این کلانشهر، کشف شده است.» این گنجینه شامل بقایای فسیلی حیوانات و گیاهان دریایی است که قدمت قدیمی‌ترین آنها به 8.7 میلیون سال پیش باز می‌گردد.
 دندان‌های مگالودون‌های جوان و کوسه‌های ماکو، بقایای لاک‌پشت‌های دریایی، نهنگ‌ها و همچنین آرواره ماهی آزاد دندان‌خنجری از جمله این فسیل‌های کشف‌ شده هستند. گونه منقرض‌شده ماهی آزاد دندان‌خنجری که از خویشاوندان ماهی آزاد اقیانوس آرام محسوب می‌شود، بین ۱۲ تا ۵ میلیون سال پیش در آب‌های کره زمین زندگی می‌کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی