صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و پنجاه و هشت - ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۶

اخبار

تشکیل گروه داوری در دستور کار اعضای بریکس
وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست وزیران دادگستری بریکس به مسکو سفر کرده است، تشکیل مرکز داوری این گروه را از دستور کارهای این نشست عنوان کرد.
امین حسین رحیمی با تأکید بر اینکه ایران باید از مزایای عضویت در گروه بریکس بهره‌مند شود، افزود: استفاده از ابزارهای نوین فناوری در مباحث حقوقی و قضایی، در نشست امسال مورد بررسی قرار می‌گیرد. وزیر دادگستری، حل و فصل مسائل و اختلافات مربوط به سرمایه‌گذاری را یکی از دستور کارهای نشست وزیران دادگستری بریکس عنوان کرد و افزود: فعالان اقتصادی ایرانی در کشورهای عضو یا سرمایه‌گذاران سایر کشورهای عضو این گروه که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند، ممکن است قراردادهای فیمابین با مشکلات و اختلاف‌نظرهایی مواجه شود که باید سازکار حل و فصل این مشکلات در اجلاس بریکس ترسیم شود. وزیر دادگستری موضوعاتی همچون انتقال محکومین، استرداد مجرمین و معاضدت قضایی را از دستور کارهای مذاکرات گروه بریکس برشمرد و گفت: ایران با تعدادی از اعضای بریکس موافقتنامه‌های دوجانبه در این زمینه‌ها را ندارد و لازم است از فرصت حضور این نشست استفاده شود تا تفاهم‌های مورد نیاز با این کشورها ایجاد شود.

ایجاد فرصت‌های شغلی در نمایشگاه
«زنان و تولید ملی»
 مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به برگزاری بیست‌و‌یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفت‌و‌گو گفت: در نمایشگاه زنان و تولید ملی، زنان شهر تهران با محوریت زنان سرپرست خانوار در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و تولیدات خود را ارائه می‌دهند.
به گزارش «ایران»، مریم اردبیلی تصریح کرد: در حال حاضر تولیدات بیش از سه هزار و 600 نفر در این نمایشگاه در حال عرضه است و بیش از ۳۱۷ کسب‌و‌کار خرد و متوسط فعال هستند. در شهر تهران تمامی بانوان سرپرست خانواری که با مشکلات معیشتی مواجه هستند، می‌توانند با اداره‌کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران ارتباط برقرار کرده و از امکانات آن استفاده کنند. گفتنی است بیست‌و‌یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از ساعت 10 تا 21 تا سی‌ام شهریورماه در بوستان گفت‌و‌گو برگزار می‌شود.

موکب زینبیه کربلا تعطیلی ندارد
مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران و خادمین حسینی در موکب زینبیه شهر کربلا در سومین سال خدمت‌رسانی خود برگزار شد.
به گزارش «ایران»، در این مراسم علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت هوشمندانه شهردار منطقه ۸ به عنوان مسئول موکب زینبیه در اربعین حسینی امسال، اظهار کرد: خدمات‌رسانی به زائران امام حسین علیه‌السلام افتخار بزرگی است که نصیب خادمانش شد. همیشه با خردورزی جمعی اقدامات تأثیرگذاری صورت می‌گیرد که برپایی موکب زینبیه ویژه زائران خانم از جمله این اقدامات مهم و تأثیرگذار است که طی این سه سال رضایت زنان و خانواده‌ها را به‌دنبال داشت. در ادامه فاطمه تنهایی، رئیس قرارگاه موکب زینبیه در شهر کربلا و شهردار منطقه هم گفت: فعالیت موکب زینبیه در طول سال در همراهی با برنامه‌ها و اجرای طرح‌های جهادی و خیرخواهانه در سطح منطقه در ایام آغاز سال تحصیلی، فرارسیدن ایام نوروز و نظایر آنها و برگزاری مراسم مذهبی جاری است و تداوم دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی