رئیس‌جمهور: در سفر به امریکای‌لاتین ۳۵ سند همکاری امضا شد

رئیس‌جمهور گفت: در سفر به امریکای‌لاتین ۳۵ سند تفاهم و توافق با سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در حوزه‌های مختلف اعم از انرژی، صنعت و معدن و نیروگاه به امضا رساندیم و اساس کار این بود که در ابتدا صدور خدمات فنی-مهندسی، دوم صادرات محصولات دانش‌بنیان،
 سوم تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب و چهارم ایجاد بازارهای جدید صورت بگیرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در بدو ورود به کشورمان پس از سفر رسمی پنج روزه به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در رابطه با دستاورد‌های این سفر گفت: امریکای‌لاتین منطقه‌ای راهبردی در جهان و دارای ذخایر طبیعی و انسان‌های فرهیخته و اندیشمند است.رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:در زمینه انرژی تفاهمنامه‌هایی در حوزه بالادستی و پایین‌دستی منعقد شد که اگر اجرایی شود، به دنبال اقداماتی که در این دو سال انجام شده است گام‌های مؤثری صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد:در صنعت تراکتور‌سازی و خودروسازی در ونزوئلا سرمایه‌گذاری داشتیم ولی حدود ۹ سال تعطیل و نیمه‌تعطیل بودند که این کارخانجات فعال و احیا شدند. در خصوص مواد معدنی ذخایر خوبی در امریکای‌لاتین موجود است، همچنین در حوزه دانش‌بنیان ۵ قرارداد دانش‌بنیان با بخش خصوصی به ارزش ۹۰‌میلیون دلار منعقد شد.
آیت‌الله رئیسی گفت: با کوبا به دلیل توانایی آنها در زیست فناوری، توافق شد کارگروهی فعال و افراد آن هم تعیین شدند تا کار فناورانه بین ایران و کوبا فعال شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به نیروگاه‌سازی تصریح کرد:شرکت مپنا کارهای خوبی در این زمینه انجام داده و محصولات ارزشمندی ارائه شده است. توربین‌های ایران بالاتر از استاندارد‌های سطح جهان است و در دنیا و امریکای‌لاتین مشتری زیادی دارد.آیت‌الله رئیسی  با بیان اینکه وقفه‌ای که در ارتباط با امریکای‌لاتین ایجاد شد خسارت‌آفرین بود، عنوان کرد: علاوه بر دیدار با رؤسای‌جمهور سه کشور، با فعالان اقتصادی و بازرگانان دیدار داشتم تا مشکلات خود را مطرح‌ کنند و بررسی‌ها برای رفع مشکلات صورت گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی