سرمربی استقلال احتمالاً امروز معرفی می‌شود

نکونام، گزینه اصلی نیمکت آبی‌ها

گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که امروز وضعیت نیکمت آبی‌ها مشخص می‌شود و طبق گفته سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، سرمربی این تیم از بین دو گزینه ایرانی انتخاب خواهد شد.
چند مربی ایرانی و خارجی در هفته‌های اخیر کاندیدای این پست بودند و درنهایت باشگاه استقلال با ایجاد کمیته فنی اعلام کرد سرمربی فصل جدیدش را از بین دو گزینه ایرانی جواد نکونام و محمد ربیعی یا لوپز کارو اسپانیایی، گزینه خارجی، انتخاب خواهد کرد. اما حالا لوپز کارو که چهارشنبه 24 خرداد پای در ایران گذاشته بود، تصمیم به عدم همکاری گرفت و نامش از این لیست خط خورد.
سرمربی سابق رئال مادرید، شرایط را برای همکاری با آبی‌پوشان و حضور به‌عنوان جانشین ریکاردو ساپینتو مساعد ندید و سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با برنامه ورزشگاه در خصوص حضور لوپز کارو در ایران و برگزاری نشست با این مربی عنوان کرد: پس از ورود لوپز به ایران، جلسه‌ای با ایشان برگزار کردیم تا از امکانات باشگاه استقلال بازدید داشته باشند. بعد از بازدید، یک جلسه دیگر هم برگزار کردیم که مسائلی مطرح شد و ایشان بحث زیرساخت‌های باشگاه را عنوان کردند و تأکید داشتند که شرایط لازم وجود ندارد تا بنده به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای حضور پیدا کنم.
سید حجت کریمی با تأکید بر اینکه برای ما هم جالب بود که لوپز یک سری مسائل فنی را عنوان کرد، گفت: جای خوشحالی است که یک مربی خوب به ایران بیاید و این مسائل را به ما عنوان کند.
سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قرارداد همکاری با لوپز کارو امضا می‌شود یا خیر، اظهار کرد: خیر؛ ایشان تشریف بردند و شرایط باشگاه مدنظر ایشان و مثبت نبود.
حالا جواد نکونام و محمد ربیعی دو مردی هستند که قرار است تکلیفشان مشخص شود و باید دید قرعه به نام کدام‌یک می‌افتد. طبق گفته کریمی، زمان اعلام سرمربی تیم فوتبال استقلال شنبه (امروز) خواهد بود و نام سرمربی جدید اعلام خواهد شد.
این اظهار نظر کریمی نشان می‌دهد که نهایتاً تا امشب سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال از بین جواد نکونام یا محمد ربیعی که دو گزینه ایرانی مورد تأیید کمیته فنی این باشگاه هستند، انتخاب خواهد شد.
اما در این میان به نظر می‌رسد شانس کاپیتان سابق آبی‌ها بیشتر از ربیعی است. بنابر شنیده‌ها، بیشتر اعضای کمیته فنی باشگاه استقلال نظر مثبت روی جواد نکونام برای انتخاب سرمربی دارند. اما این شانس آن چنان هم بیشتر نیست. احتمال اینکه سرمربی فصل گذشته مس رفسنجان، هدایت آبی‌پوشان را (در صورت عدم انتخاب نکونام) برعهده بگیرد، کم نیست.
جستجو
آرشیو تاریخی