دروازه بان تیم هندبال دختران:

پنجم شدیم اما رقیبان را شگفت‌زده کردیم

مهری رنجبر/ هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر آسیا از ۹ تیر به میزبانی هنگ‌کنگ آغاز شد و ۱۸ تیر، با معرفی قهرمان به کار خود پایان داد، پنج تیم کره‌جنوبی، چین، ژاپن، چین تایپه و ایران جواز حضور در مسابقات قهرمانی دختران جهان را که تابستان سال آینده در مقدونیه شمالی برگزار می‌شود را کسب کردند.
به همین بهانه به سراغ الناز یارمحمدی، دروازه بان تیم جوانان ایران که توانسته در سه بازی عنوان بهترین بازیکن زمین را کسب کند، رفتیم.
وقتی با الناز تماس گرفتیم او در جاده ملایر بود و بی‌تاب برای دیدن خانواده‌اش که از اول تیرماه آنها را ندیده بود.
هتریک، لقب بهترین بازیکن
الناز یارمحمدی گفت: «من آمارسیوم (دفاع هایم) در سه بازی هند، هنگ کنگ و قزاقستان بالا بود و به همین دلیل در هر سه بازی بهترین بازیکن زمین شناخته شده و در واقع لقب بهترین بازیکن زمین را هتریک کردم. تمام اینها لطف خداوند بوده گرچه در زمین تمام تلاش خودم را کردم.»
دروازه بان تیم جوانان هندبال حضور قدرت‌های هندبال آسیا را در پنجمی تیم ایران در این دوره بی‌تأثیر نمی‌داند، گفت: «این دوره سطح رقابت‌ها خیلی بالاتر از دوره قبل بود. تیم‌های کره، ژاپن و چین در این دوره حضور داشتند. ما دوره قبل در نبود این تیم‌ها، نایب قهرمان آسیا شدیم، اما امسال آنها بودند. هر چند ما امسال هم تلاش زیادی کردیم اما امکانات و تجربه آنها، با ما قابل مقایسه نیست.
البته ما در این دوره از اول هم با هدف تکرار سهمیه جهانی به قهرمانی آسیا رفتیم و مهم نبود چه مقامی را می‌گیریم. به هر حال باید بپذیریم کره، ژاپن و چین در رشته هندبال سطح بالاتری ازما دارند.»
تعجب هندبالیست‌ها
به نظرالناز یارمحمدی، بازی تیم ایران، هندبالیست‌های شرق آسیا را متعجب کرده است، او در اینباره گفت: «هندبالیست‌های شرق آسیا خیلی وقت بود بازی تیم ما را ندیده بودند، وقتی این بار بازی‌های ما را دیدند و از پیشرفت ما  خیلی شگفت‌زده شدند و  توقع چنین بازی‌هایی را از ما نداشتند و عملکرد خوب ما برایشان تعجب آور بود.»
جستجو
آرشیو تاریخی