حوادث جهان

خسارت توفان و سیل در امریکا
توفان و سیل در روزهای اخیر شمال شرق امریکا را دربرگرفته و منجر به قطع دسترسی به برخی مناطق شده است.
به گزارش شبکه الجزیره، به گفته مقامات، تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مصدومیت یا فوت افراد در پی جاری شدن سیلاب در «ورمانت» منتشر نشده است.
همچنین «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده نیز در ایالت ورمانت وضعیت اضطراری اعلام کرده و به آژانس مدیریت اضطراری فدرال اجازه داد تا برای هماهنگی تلاش‌های امدادرسانی در بلایای طبیعی و ارائه کمک، اقدام کند.


فرود خطرناک هواپیمای سومالی

یک فروند هواپیمای مسافربری با ۳۰ مسافر و چهار خدمه در لحظه فرود در فرودگاه بین‌المللی موگادیشو، پایتخت سومالی دچار حادثه شد.
به گزارش اسپوتنیک، به رغم آن که آسیب جدی به بدنه هواپیما وارد شده اما سرنشینان به طرز معجزه‌آسایی جان سالم بدر برده‌اند.
مقامات سازمان هواپیمایی کشوری سومالی اعلام کردند تعدادی از سرنشینان دچار جراحت شده‌اند اما تأکید کردند که این حادثه، فوتی نداشته است.
تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی هواپیمای مسافربری را با یک کابین خلبان نیمه جدا شده نشان می‌دهد که در کنار یک دیوار بتنی کم ارتفاع قرار گرفته است.


مرگ 6 گردشگر در سقوط بالگرد
شش سرنشین بالگرد حامل گردشگران مکزیکی که در نزدیکی کوه اورست در نپال سقوط کرد کشته شدند.
به گزارش یورونیوز، این بالگرد در منطقه «لاماجورا» سقوط کرده است. به گفته یک مدیر ارشد دولتی در این منطقه، همه اجساد پیدا و به خارج از محدوده‌
وقوع حادثه منتقل شده‌اند. سازمان هواپیمایی کشوری نپال نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج گردشگر اتباع مکزیکی و خلبان بالگرد نپالی بوده است. مکزیکی‌ها شامل دو مرد و سه زن بودند.
هرچند هنوز معلوم نیست چه عاملی باعث سقوط بالگرد شده اما گفته می‌شود که شرایط آب و هوایی نامساعد، باعث تغییر مسیر پروازی شده که برای آن برنامه‌ریزی شده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی