از حرف تا عمل در دولت سیزدهم

بزرگ‌ترین مرکز سلامت غرب آسیا در شیراز ساخته می‌شود

شیراز یکی از قطب‌های پزشکی ایران است که زیرساخت درمانی مناسب در این شهر و جایگاه برجسته آن در برخورداری از پزشکان متخصص و امکانات درمانی، مهم‌ترین عامل اجرای ایده شهر بین‌المللی سلامت به‌ منظور ارتقا و استفاده از پتانسیل‌های درمانی این شهر و تبدیل آن به قطب توریسم‌درمانی کشور بود. شیراز در استفاده از تکنیک‌های روز پزشکی در بسیاری از موارد سرآمد کشور و حتی دنیا است که همین امر موجب شده این کلانشهر در طول سال میزبان بیماران بسیاری از سایر استان‌های کشور و اتباع خارجی بخصوص از کشورهای عربی و حاشیه خلیج‌فارس باشد.
به گزارش ایرنا، ایده ساخت شهر بین‌المللی سلامت در شیراز در سفر هیأت دولت دهم به فارس مطرح و مصوب شد اما تحقق این ایده مهم همواره با فراز‌وفرودهای بسیاری همراه شد تا بالاخره با پیگیری‌های دولت سیزدهم و استاندار فارس، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ وارد فاز اجرایی و عملیات عمرانی فاز نخست آن آغاز شد. استاندار فارس درباره روند اجرایی ساخت شهر سلامت شیراز با بیان اینکه عملیات اجرایی و ایجاد زیرساخت این ابرپروژه سلامت‌محور جنوب کشور در حال انجام است، اظهار داشت:از سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در این پروژه دارند دعوت می‌شود به مدیرعامل و هیأت مدیره شهر سلامت شیراز مراجعه کرده و در این حوزه اقدام کنند.
محمدهادی ایمانیه
تصریح کرد:در این ابرپروژه سازه‌هایی از جمله بیمارستان، کلینیک‌های تخصصی، هتل، شهربازی، مجتمع‌های فرهنگی، خانه‌های مسکونی ویژه کادر درمان و پزشکان، مطب‌های تخصصی، گیاهان دارویی، طب سنتی، طب ایرانی، کارخانه تولید داروهای کم‌حجم و بدون آلودگی محیط‌زیستی پیش‌بینی شده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در هر بخشی که مدنظر دارند برای پیشرفت این پروژه مهم وارد میدان شوند.
ایمانیه با بیان اینکه تکمیل شهر سلامت به اقتصاد پایدار فارس منجر خواهد شد، گفت:این پروژه منحصر به جامعه سلامت نخواهد بود و بخش‌های مختلف اقتصادی را درگیر خواهد کرد و در نهایت به توسعه صنعت گردشگری این استان و منطقه منجر می‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش تأثیرگذار اساتید و پزشکان برجسته شیراز در آموزش و درمان کشور، تلاش برای توسعه و تجمیع خدمات سلامت‌محور در کنار توجه به گردشگری سلامت در فارس را بسیار ارزشمند خواند و گفت:بی‌شک جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه سلامت موجب اشتغال‌آفرینی، سهولت دسترسی مردم به خدمات باکیفیت و کاهش هزینه‌ها می‌شود. وحید حسینی راه‌اندازی این پروژه را علاوه بر توسعه خدمات سلامت‌محور، گامی در راستای توسعه علمی در این حوزه عنوان کرد. هادی منصوری، مدیرعامل شرکت شهر بین‌المللی سلامت شیراز گفت:این پروژه بزرگ‌ترین مرکز سلامت غرب آسیا محسوب شده و برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود. وی از جمله مزیت‌های ویژه شهر سلامت شیراز را ایجاد و تجمیع مراکز فوق‌تخصصی درمانی، ارائه خدمات درمانی، گردشگری، سلامت‌محور، مراقبتی، تفریحی، ورزشی و فرهنگی عنوان کرد.
ابرپروژه شهر بین‌المللی سلامت شیراز در زمینی به مساحت ۹۹۲هکتار و با امکاناتی مانند بیمارستان، کلینیک‌های تخصصی، مراکز جراحی و توانبخشی، آب درمانی و مراکز رفاهی و فرهنگی در ۲۱ کیلومتری اراضی شمال‌غربی شیراز و در جنوب جاده شیراز به سپیدان قرار دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی