به گزارش ایسنا، تلاشهایی برای پر کردن این شکاف ۳۶۰ عددی انجام شده، ازجمله اینکه محمدیبخش وعده داده تا پایان سال، از طریق واردات یا تعمیر هواپیماهای زمینگیر، ناوگان فعال به ۲۵۰ عدد برسد. مسئولان صنعت هوایی اذعان میدارند که نرخ قطعات هواپیما در بازار جهانی به دلیل شرایط پس از کرونا بسیار افزایش پیدا کرده است و نرخ دلار هم اثر مستقیم در این بخش دارد و باعث گران شدن تأمین قطعات شده است؛ با وجود این ترخیص قطعات هواپیما از گمرک که پیش از این مشکلاتی داشت، اکنون روان شده است. تأکید مسئولان سازمان هواپیمایی و وزیر کشور بر این است که در حال حاضر، صنعت هوایی کشور با وجود تحریمها توانسته روی پای خودش بایستد، تا جایی که اکنون تمامی تعمیرات هواپیماهای موجود با توان متخصصان داخلی انجام میشود و هیچ هواپیمایی به خارج از کشور برای تعمیر فرستاده نمیشود، اقدامی که از آن تحت عنوان نهضت تعمیر قطعه یاد میکنند تا هواپیماهای زمینگیر را به سر خط بیاورند.