رئیس فدراسیون فوتبال:

AFC حق پخش را برای سال آینده الزام کرده است

نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال ایران و دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای صبح روز گذشته با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته مسابقات، هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال و مصطفی زارعی رئیس دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در مرکز ملی فوتبال برگزار شد.
به گزارش ایرنا، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه این نشست گفت: هزینه سیستم داوری (VAR) دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است که شرکت EVS خواهان این است که پول را یکجا بگیرد و برای پرداخت آن در حال رایزنی با مسئولان هستیم.
مهدی تاج اظهار کرد: شرکت داخلی که قرار بود این تجهیزات را وارد کند اعلام کرد به دلیل اینکه بیش از ۱۲ درصد از تجهیزاتش امریکایی است، نمی‌تواند وارد کند از این رو به فیفا متوسل شدیم. فیفا به دنبال این است که کل دستگاه‌ها را از شرکت EVS تحویل بگیرد و در اختیار ما قرار دهد.
وی گفت: صد درصد این کار باید در لیگ ما اجرا شود ولی امسال الزامی نیست.
وی درباره دریافت مجوز حرفه‌ای گفت: از ۱۶ باشگاه ۱۰ باشگاه مجوز حرفه‌ای نگرفتند و این برای باشگاه‌های ما خوب نیست بعضی از باشگاه‌ها بدهی‌هایشان را دیر پرداخت کردند و نتوانستند مجوز بگیرند. سال آینده باشگاه‌های مهم کشور مجوز خواهند گرفت.
وی درباره حق پخش بازی‌ها اظهار کرد: AFC حق پخش را برای سال آینده الزام کرده و اگر این در برنامه هفتم دیده نشود به مشکل برمی‌خوریم. صدا و سیما در جریان این مسأله است. در این نشست همه باشگاه‌های لیگ برتری نامه حق پخش را امضا و به فدراسیون فوتبال تکلیف کردند که به صورت جدی بحث حق پخش از طریق مجلس پیگیری شود.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بیان کرد: ورود بانوان مسیر خودش را طی می‌کند و مصوبه‌های لازم گرفته شده است. در حال حاضر به دنبال ورزشگاه‌های مناسب هستیم که آمادگی لازم را داشته باشند. شاید آغاز لیگ یکی دو روز به خاطر این موضوع عقب بیفتد.
امضای قرارداد سرمربی تیم ملی
دبیرکل فدراسیون فوتبال از امضای قرارداد سرمربی تیم ملی ایران خبر داد و بدون اشاره به مدت آن گفت: مربی داخلی بعد از 10 سال هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم تا نتایج خوبی رقم بخورد و این روند ادامه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، هدایت ممبینی همچنین درباره مشخص شدن حریفان تدارکاتی تیم ملی گفت: برای یک بازی با هشت کشور در فیفادی پیش رو مذاکره انجام شده اما هنوز هیچ‌کدام قطعی نشده است. در این مراسم پرسپولیس، تراکتور، فولاد خوزستان، گل گهر، سپاهان و نساجی به همراه تیم خاتون بم از لیگ برتر بانوان، مجوز AFC را برای فصل جدید دریافت کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی