ویژه نامه ایران طنز ۸۳۳۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه ایران طنز ۸۳۳۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

پیشنهادهای آخر هفته ما

آخر هفته چیکار کنیم؟

امین شفیعی
طنزپرداز

حس خوبِ «ابراز نگرانی» را تجربه کنید
آخرهفته فرصتی است تا پس از یک هفته سخت و پر تلاش، کمی نان خود را در ماست هیجانات بمالید. چه چیزی بهتر و جذاب‌تر از یک اتاق فرار؟ آن هم اتاق فراری که تم آن نه حس کارآگاهی است، نه ترس و دلهره و نه ماجراجویی!
 سازمان ملل متحد  در صحن علنی خود اقدام به تاسیس یک اتاق فرار هیجان انگیز کرده‌است که در آن می‌توانید توانایی خود در  «ابراز نگرانی» را تجربه کنید.
 این اتاق فرار در کنار معماهای جذاب خود، شما را با چالش‌هایی نظیر چالش «سوت بی‌قرار»، چالش«مانکن» و چالش «کی خنده‌ش نمی‌گیره» روبرو می‌کند.
طراح این اتاق، معماهایی سخت و بی‌نظیر طراحی کرده و معتقد است تنها یک درصد از مردم جهان توانایی خروج از اتاق را دارند.
اما چیزی که این اتاق فرار را جذاب‌تر کرده جایزه آن است! این اتاق فرارِ منحصر به فرد، اولین اتاقی ‌است که به برندگان خود جایزه می‌دهد. شما می‌توانید با پشت سر گذاشتن مراحل آن برنده جایزه صلح نوبل شوید.

آخر هفته چی ببینم؟
سریال ادویه کاری 2
هیچ چیزی مثل یک آخر هفته سریالی نمی‌تواند خستگی روزهای کاری را از تن شما بیرون بکشد. ما برای این آخر هفته دیدن سریال ادویه کاری 2 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سریال پس از موفقیت چشم‌گیر فصل اول خود، تصمیم گرفت مثل سایر سریال‌های موفق مشابه، بشورد و ببرد.
پودر سیر که در فصل اول،عضو کوچکی از خانواده بزرگ ادویه کاری بود و کسی تحویلش نمی‌گرفت و یک گوشه نشسته‌ بود و برای خودش بویش را می‌داد، حالا به نقش اصلی سریال تبدیل شده و می‌خواهد جای خالی زنجفیل، بزرگ خاندان را پر کند. اما جوز هندی این اجازه را به او نمی‌دهد.
کارگردان دلیل انتخاب پودر سیر به عنوان نقش اول داستان را نگاه‌های نافذ و زیر پوستی سیر عنوان کرد که به راحتی از روی پوست نازک آن پیداست. البته شاید پودر سیر نتواند به خوبی پدرش نگاه نافذ کند اما حداقل می‌تواند خیره شود.

آخر هفته چی بخونم؟
الکی کتاب نخوان دختر!
اگر از هدر دادن وقت خود در فضای مجازی خسته شدید و می‌خواهید یک آخر هفته متفاوت را تجربه کنید، این کتاب را بخوانید تا دیگر بی‌خودی به دنبال متفاوت بودن نباشید.
با پایان هفته کتاب، از ترجمه آخرین کتاب از سری «اینجوری که من میگم باش دختر» رونمایی شد. نویسنده کتاب پس از انتشار کتاب «کتابِ الکی نخوان دختر» موفق شد فروش سایر کتاب‌های این مجموعه را به شدت زمین بزند. از این روی تصمیم گرفت با نگارش و انتشار این کتاب انتقام خود را از بازار بی‌رحم کتاب بگیرد.
در این کتاب می‌خوانیم:
تا به حال این فکر به سرتان زده که 13 ساعت توی اینترنت چه غلطی کردم؟ اگر روزی یک ساعت از وقتم در فضای مجازی کم کنم می‌توانم به همه خواسته‌هایم برسم؟ کاش به جای فضای مجازی آن کتابی که نشان‌گرش دو ماه است روی صفحه 15 مانده و 14 صفحه اول مقدمه و فهرست است را تمام می‌کردم؟
دروغ است! مادران ما سعی دارند با استفاده مداوم از عبارت «از بس سرت تو گوشیه» وقت تلف کردن ما را دلیل اصلی شکست‌هایمان نشان دهند و به ما احساس گناه بدهند.

آخر هفته کجا برم؟
 اگر به توریسم علاقه‌مندی توریستی!
پس از یک هفته پر از پژوهش و بررسی یک مسافرت می‌چسبد. البته اگر بودجه شما پایین آمده و در حال  حاضر،  توانایی تامین هزینه یک سفر را ندارید، می‌توانید یک سفر پژوهشی-تفریحی را تجربه کنید.
پیشنهاد ما به شما یک سفر 5600 کیلومتری از لندن به شهر ساحلی ایذه است. ایذه تنها شهر ساحلی جهان است که 860 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و ساحل آن در فاصله 300 کیلومتری خلیج فارس واقع شده است. این شگفتی بزرگ می‌تواند زمینه ساز یک پژوهش بی نظیر فرهنگی-جغرافیایی شود.
نشستن روی برف‌های چیوه برای پژوهشگران سیاسی- تاریخی که این روزها درگیر بحران مالی هستند جنبه درمانی موثری دارند که می‌تواند موضوع یک مستند علمی جذاب باشد.
در کنار همه این پژوهش‌های علمی می‌توان با کوهنوردی با قایق‌های تندرو و گذشتن از عرض تالاب میانگران با ناوبندر مکران آخرهفته‌ای به یادماندنی ساخت.استفاده از کاپشن، ژاکت، دستکش و کلاه پشمی به جای مایو توصیه می‌شود.
آگهی تبریک
فرزند عزیزم
به تو تبریک می‌گویم که بالاخره بعد از 10 سال یک کاری انجام دادی.
به همه گفته بودم که یک روز خبره می‌شوی اما آن‌ها از روی کارنامه‌ات قضاوتت می‌کردند.
خوشحالم که روسفیدمان کردی

جستجو
آرشیو تاریخی