ویژه نامه ایران طنز۸۳۴۷ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه ایران طنز۸۳۴۷ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

پیشنهادهای آخر هفته ما (3)

امین شفیعی
طنزپرداز

چی بخونم
از رشک بر آمدیم و در رشک شدیم
برای یک آخر هفته هیجان انگیز چه چیزی بیشتر از مطالعه پیرامون رمان، فلسفه، عاشقانگی، تاریخ و عرفان؟ آن هم همه‌اش در یک کتاب؟
شیر شافاک نویسنده کتاب «ملت ز رشک» در رمانی زیبا و خواندنی، یک عاشقانگی عجیب و دراماتیک خلق کرده ‌است. در این کتاب ده دوازده صهیونیست شیدا در پی یافتن سرزمین برای بی‌سرزمین‌های بی‌بته‌اند. آن‌ها با رمز و رازِ چهل روش، برای کشتار بشردوستانه و بدون درد آشنا می‌شوند که کمک می‌کند کودکان تا قبل از هشت سالگی به مقام فنا برسند و بی‌خود زحمت پیمودن هفت شهر عشق را نکشند؛ هفت شهری که پیمودگیش تازه از چهل سالگی شروع می‌شود و معلوم نیست عمر آدم به شهر سوم قد بدهد یا نه.
شافاک در بخش‌هایی از کتاب آورده:
و شمعون روبن را گفت: پس زخم‌هامان چه؟ و او پاسخ داد که: درد بگیری! دو دقیقه دندان به جگر بگذار! یا بخیه‌اش می‌زنند یا خودش می‌ماند و خوب می‌شود! در بدترین حالت نور از محل آن وارد می‌شود.
شمعون پرسید: اگر به مدیترانه افتادیم چه؟ روبن گفت: آن‌گاه آب شور از محل آن وارد می‌شود و فریاد از محل دهان خارج می‌شود.
چی ببینم
طنز شیشه‌ای
یک آخر هفته سریالی می‌تواند روز شماری پایان پاییز را برای شما خاطره‌آمیزتر کند. ما به شما مشاهده سریال «مگر یک سال اول عمر چند پاییز است؟ باقی عمر همه چیز تکراریست به جز مهربانی» را پیشنهاد می‌دهیم.
کارگردان سریال «مگر یک سال اول عمر چند پاییز است؟ باقی عمر همه چیز تکراریست به جز مهربانی» در مورد روند ساخت سریال «مگر یک سال اول عمر چند پاییز است؟ باقی عمر همه چیز تکراریست به جز مهربانی»  گفت: ایده اولیه سریال «مگر یک سال اول عمر چند پاییز است؟ باقی عمر همه چیز تکراریست به جز مهربانی» از تجربیات شخصی یک ذهن آزاد به دست آمد. این کارگردان در مورد فضای توهم آلود سریال «مگر یک سال اول عمر چند پاییز است؟ باقی عمر همه چیز تکراریست به جز مهربانی» گفت: شاید این تجربه شخصی باشد و بیشتر برای خود شخص متوهم خندهآور باشد تا سایر مردم اما ما سعی کردیم با افزودن ساز و آواز و رقص فضای «مگر یک سال اول عمر چند پاییز است؟ باقی عمر همه چیز تکراریست به جز مهربانی» را برای سایر مردم نیز جذاب کنیم.
وی همچنین گفت: تکرار تمام شوخی‌ها و شخصیت‌های سریال‌های قبلی در «مگر یک سال اول عمر چند پاییز است؟ باقی عمر همه چیز تکراریست به جز مهربانی» از سر فقدان خلاقیت نبوده و دقیقا منظور ما تکرار همه چیز به جز مهربانی است که در نام سریال «مگر یک سال اول عمر چند پاییز است؟ باقی عمر همه چیز تکراریست به جز مهربانی»  به آن اشاره شده است.
چیکار کنیم
طبخ دبل اِگ ورشو
برای تجربه یک آخر هفته دلچسب و پرانرژی هیچ چیز مهم‌تر از صرف یک صبحانه مقوی نیست. ما به شما طبخ دبل اگ ورشو را توصیه می‌کنیم.
این صبحانه مناسب خوابگاه‌های دانشجویی طراحی شده که در آن تمام ماهیتابه‌ها و قابلمه‌ها کثیف و نشسته روی سینک باقی مانده‌اند. حالا می‌خواهید تمام آخر هفته دل‌انگیز خود را به شستشوی کسل کننده ظروف اختصاص دهید؟ یا با تهیه دبل اگ ورشو آخر هفته خود را دوباره زنده کنید؟
برای این منظور نعلبکی را با روغن چرب کرده و روی سماور قرار دهید و در آن دو عدد تخم مرغ بشکنید و اجازه دهید سفیده تخم مرغ با بخار آب خوب سفت شود.
در صورت عدم وجود سماور در خوابگاه می‌توان از کتری هم استفاده کرد. دقت کنید که آب سماور یا کتری پس از طبخ به هیچ عنوان برای تهیه چای مناسب نمی‌باشد! چون چای شما مزه ماهی گندیده‌ا‌‌ی که یک هفته در یخچال مانده و کپک زده‌ خواهد داد.
اگر سحرخیز باشید و قبل از سایر ‌هم‌خوابگاهی‌ها بیدار شوید، می‌توانید با گذاشتن پوست‌های تخم‌مرغ روی چشمان بسته آن‌ها آخر هفته‌ای شاد و مسرت‌بخش را تجربه کنید.
کجا برم ؟
اتاق آینه
یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات هر انسان حضور در اتاق آینه‌است. ما همیشه تصویر خود را در آینه‌ها دیده‌ایم، دستی به مو کشیده‌ایم و از کنار آن عبور کرده‌ایم. اما در اتاق آیینه‌ها این فرصت را داریم که خود را در آینه‌های مختلف ببینیم. کوچک شویم، کش بیاییم، چاق شویم و بخندیم.
جذاب‌ترین بخش این اتاق، قسمت مارپیچ آینه‌هاست. مثلا شما اگر یک وزارت بازرگانی را در این مارپیچ ببرید، در یک آینه تصویرش هست و در آینه بعدی نیست! در بین آینه‌های موازی بی نهایت می‌‍‌شود و در آینه‌های مورب دیده نمی‌شود. شما می‌توانید در یک نگاه جذاب و در یک لحظه، چندین سال حذف و ایجاد شدنِ این وزارتخانه را از نزدیک ببینید.
ممکن است این تصاویر در ابتدا برای شما کمی گیج‌کننده به نظر برسد. حتی ممکن است چند بار با صورت به آینه‌ها بخورید و آخرش هم نفهمید این وزارت‌خانه توی کدام آینه هست و توی کدام نیست. این دقیقا همان چیزی‌ست که یک آخر هفته غیر قابل تکرار را برای شما می‌سازد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی