اما در باب محرمات، بدان که انتلکت را جنس ایرانی با نام ایرانی و جامهی مرتب پوشیدن حرام است، و مستحب مؤکد آن است که لباس زیر نیز ایرانی نباشد. و باز مستحب آن است که جوراب نیز ایرانی نباشد. هرچند در زمان اضطرار بهتر آن است که چیزی پوشد که حداقل نخ دوختودوزش فرنگی باشد و هرچه اجزای فرنگی بیشتر، فضیلت آن بالاتر. و حرام است هرچه امّلین پوشند مگر به ضرورت بسیار و صرفا زمانی محدود.
بنابر اشهر بین انتلکتان، لباس نباید از پوست حیوان قابل تذکیه چون گاو باشد و احوط اجتناب است، اگرچه در باب ضرورت از حیوان فرنگی حلال گوشت توان بر تن کردن. و نیز بهتر است که ولیِّ منورالفکر، اطفال غیربالغ را نیز منع نماید از پوشیدن چنین البسهای. و بهتر است از عطور فرنگی چون عطر «Yves Saint Laurent» و امثالهم زنند لباس را.
فضیلت زلم زیمبو
مستحب مؤکد است مردان و زنان انتلکتوئل را بسیار زلم زیمبو کردن. در بعضی اقوال تجویز فرمودهاند که دستبند چرم بر دست کردن بسیار مستحب است و بهتر آنکه زنجیری بر گردن افکندن، امّا اگر تسبیح به گردن افکنند یا پلاک شریف فروهری داشته باشد، باید که در وقت خواب بیرون آوردن تا دهانِ قفسهی سینه و گردن مورد عنایت واقع نشود. و همچنین بهتر است عینک را بندی کلفت و رنگین داشتن که مُد باشد. و شال گردن باریک زرد راهراه زنبوری افضل باشد همهی شالها را. و نیز مستحب مؤکد است که هرچه از زلم زیمبو باید برند باشد.
منقول است از «زاک ارفون» خواننده که هرچه از تیپ من است از زلم زیمبو باشد. و «راشل زو» طراح مد فرمود که زلم زیمبو همه چیز است و برای من از لباس نیز مهمتر است. و برخی از مشایخ فرمودهاند که تن کردن زلم زیمبو کفایت میکند و اگر لباس هم نپوشد بر انتلکت خردهای نیست.